مهاجم سابق تيم ملي فوتبال کشورمان، گفت: کادر فني تيم ملي براي شبيه سازي با ازبکستان در اين بازي تدارکاتي، تاجيکستان را در نظر گرفته بودند.

بهتاش فريبا مهاجم سابق تيم ملي در گفتگو با خبرنگار ورزشي باشگاه خبرنگاران، اظهار داشت: متاسفانه فقط نيمه اول بازي ايران و تاجيکستان را ديدم. به نظر مي آمد کادر فني تيم ملي ايران تيمي را در اين بازي تدارکاتي انتخاب کرده بودند که شبيه تيم ازبکستان بود تا شبيه سازي کنند.


مسئله ديگر اينکه کي روش در بعضي از پست ها براي استفاده از بازيکنان شک دارد و به همين دليل مقابل تاجيکستان بازيکنان ذخيره را به ميدان فرستاد تا متوجه شود کدام بازيکن توانايي کمک به تيم ملي را دارد.

وي افزود: کي روش يک سري بازيکن جوان را آماده کرده تا در جام جهاني از آنها استفاده کند، چون اگر به جام جهاني صعود کنيم، برخي از بازيکنان اصلي ما شرايط سني حضور در تيم ملي را نخواهند داشت.

به نظر من کي روش در بازي با تاجيکستان به دنبال بازيکن جايگزين مسعود شجاعي در سمت راست بود که به نظر من بازيکن مورد نظرش را پيدا کرد، چون دهنوي در اين پست بسيار خوب کار کرد، او در تراکتورسازي هم بسيار خوب کار کرده، چون حمل توپ بالا، جرات شوت زني، ارسالهاي خوب، دوندگي و جنگندگي زيادي دارد و فکر مي کنم مي تواند در بازي با ازبکستان به ما کمک کند.


وي در ادامه گفت: زدن 7 گل به تاجيکستان در اين بازي تدارکاتي اتفاق خوبي براي تيم ملي ايران بود و به لحاظ رواني مي تواند کمک زيادي به تيم ما کند. ازبکستان توانسته تاجيکستان را يک بر صفر ببرد و حالا ما با بازيکنان ذخيره مان7 گل به اين تيم زديم که نتيجه خوبي بود.

وي افزود: به جز دهنوي به نظر من يعقوب کريمي هم مقابل تاجيکستان بسيار خوب کار کرد و مي شود به آينده او اميدوار بود. شجاع خليل زاده هم در اين ديدار خوب کار کرد، چون هم سرعت بالايي دارد و هم ضربات سر بسيار خوبي دارد.


مهاجم سابق تيم ملي، اظهار داشت: به نظر من بازي خيلي سختي مقابل ازبکستان داريم. اگر نسبت به کره جنوبي بسنجيم، ازبکستان هم دونده تر است و هم روي زمين خيلي سرعت دارد، به خصوص اينکه هافبک راست آنها قدرت شوتزني و دوندگي بالايي دارد.

بازي سختي داريم و بايد در 20 دقيقه اول گل بزنيم تا آنها جلو بيايند و بتوانيم از اين فرصت استفاده کنيم و گلهاي بعدي را بزنيم.

وي افزود: مساوي در تهران براي ازبکستان نتيجه زياد خوبي نيست، چون آنها در حال حاضر 5 امتياز دارند و در صورت تساوي، اختلاف ايران و ازبکستان در جدول حفظ مي شود. آنها براي صعود به جام جهاني بايد ايران را در ورزشگاه آزادي شکست دهند و همين مسئله نقطه مثبتي براي ما است، يعني آنها دنبال بازي بسته نيستند و بايد حمله کنند که اين موضوع به نفع ما است.

وي در ادامه گفت: ما کره جنوبي را با يک عزم و وفاق ملي شکست داديم و الان هم صددرصد نياز به همان عزم و وفاق ملي داريم، چون کار ما هنوز تمام نشده است و همان وفاق بازي با کره جنوبي نياز است تا مقابل ازبکستان هم موفق شويم. براي بردن بازي بزرگ بايد همه ما دست به دست هم بدهيم. مردم در بازي با کره جنوبي نشان دادند که هر وقت نياز باشد، خيلي خوب حاضر مي شوند و کمک مي کنند.


بازي با ازبکستان هم براي ما مهم است و 100 هزار نفر مي آيند و به تيم ملي کمک مي کنند. بازيکنان کره جنوبي 70 يا 80 هزار تماشاگر را در کشورشان ديده اند و به اين جو عادت دارند، اما ازبکستان شرايط متفاوتي دارد، چون گنجايش استاديوم هاي آنها کم است و بيشتر از 20 تا 30 هزار نفر تماشاگر نديده اند. اگر در اين بازي هم 100 هزار نفر به استاديوم بيايند، کمک بسيار بزرگي براي تيم ملي است تا مقابل ازبکستان موفق شويم.

مهاجم سابق تيم ملي، اظهار داشت: علي کريمي بازيکن بزرگ و با تجربه اي است و متاسفانه در ديدار با تاجيکستان مصدوم شد. کريمي هرچند در بازي با کره جنوبي به ميدان نرفت، اما حضورش در کنار زمين و حرکاتي که داشت و تماشاگران را براي حمايت بيشتر از تيم ملي تحريک کرد، تاثير او را نشان داد.

به نظر من حضور کريمي در تيم ملي خيلي مهم و موثر است و اگر او حتي به بازي با ازبکستان نرسد هم کنار زمين وجودش کارساز است، علي حتما نبايد داخل زمين باشد و حتي کنار زمين هم موثر است، چون به تيم و تماشاگران روحيه مي دهد.


وي افزود: هواداراني که به استاديوم مي روند تا از تيم ملي فوتبال کشورمان حمايت کنند، وظيفه خودشان را به خوبي مي دانند و من در جايگاهي نيستم که بگويم آنها چکار کنند.

تماشاگران هميشه به تيم ملي کمک کرده اند، به خصوص وقتي که نياز بوده آنها با تمام وجود کنار تيم ملي بوده اند. در بازي با کره جنوبي هم نشان دادند که به موفقيت تيم ملي علاقمند هستند و مطمئن هستند در بازي با ازبکستان هم مي آيند و به تيم ملي کمک مي کنند.

وي در ادامه گفت: کريم انصاري فرد با پيراهن پرسپوليس مقابل پيکان هت تريک کرده طبيعي است وقتي بازيکني در بازيهاي باشگاهي 3 گل مي زند و چند گل هم نمي زند، يعني اينکه خودش را به خوبي در موقعيت گل قرار داده است و به جهت روحي شرايط بسيار مطلوبي دارد.

کاملا روشن است که انصاري فرد الان با روحيه بسيار بهتري مقابل ازبکستان قرار مي گيرد و مي تواند موثر باشد. البته ما قوچان نژاد را هم داريم که مقابل کره جنوبي خيلي خوب کار کرد و برابر ازبکستان هم مي تواند با روحيه بالا کار کند.

فريبا در پايان گفت: فکر مي کنم جواد نکونام يا اشکان دژاگه در بازي با ازبکستان، بازيکنان سرنوشت ساز ما باشند، البته من ترکيب تيم ملي را نمي دانم و خبر ندارم چه بازيکناني توسط کي روش به زمين مي روند، اما احساس مي کنم نکونام و دژاگه در اين بازي حساس و سرنوشت ساز براي ما نقش مهمي خواهند داشت و خيلي تاثيرگذار خواهند بود.


البته تمام بازيکناني که در ترکيب قرار مي گيرند، براي موفقيت تيم ملي تلاش خواهند کرد و همه دست در دست هم براي کسب نتيجه اي خوب زحمت مي کشند، اما احساسم اين است که دژاگه يا نکونام سرنوشت اين بازي را عوض خواهند کرد./آق

برچسب ها: نکونام ، دژاگه ، ازبکستان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار