بیشتر مادران درباره قنداق کردن اطلاعات جامعی ندارند. مادران عزیز باید بدانند قنداق کردن برای ماه اول مناسب نیست و بعد از آن روی رشد کودک دلبندتان تاثیر می‌گذارد. البته ذکر این نکته هم ضروری است که امروزه مادران کمتر نوزادان خود را قنداق میکنند.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اراک ،بیشتر خانهای مسن توصه میکنند، با قنداق کردن، نوزاد احساس امنیت می‌کند و احتمال حرکات ناگهانی و خطرناک او کم می‌شود، ویکی از بهترین روش‌های آرام کردن نوزادان نق نقو ، قنداق کردن است که موجب میشود پا ها راست و کشیده شوند .
معایب و مضرات قنداق کردن نوزادان: اینکه نوزاد را در پارچه‌ای محکم می‌بستند، طوری که قادر به انجام کوچک‌ترین حرکتی نبود و فقط می‌تواند با چشم‌ها و لب‌هایش اعلام حیات کند. نظرات مختلف و بعضا متناقض پزشکان، باعث شده است تا مادرها با حساسیت بیشتری سراغ قنداق کردن بروند یا اصلا درباره درستی این کار دچار تردید شوند و عطایش را به لقایش ببخشند. خیلی از متخصصان آن را رد کرده اند ومیگویند موجب بروز پاهای پرانتزی میشود .قنداق کردن می‌تواند باعث دررفتگی سر استخوان ران و ایجاد مشکل در لگن شود که از جدی‌ترین ضررها و آسیب‌های قنداق کردن نوزادان است./س

برچسب ها: قنداق ، کودک ، امنیت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.