اسفناني در گفتگو با باشگاه خبرنگاران:

گاهي به بهانه عمل به قانون اساسي نقض قانون صورت مي‌گيرد

سخنگوي كميسيون حقوقي قضايي مجلس با ابراز تاسف از عدم عمل به قانون اساسي در كشور گفت: گاهي اوقات در كشور به بهانه عمل به قانون اساسي نقض قانون صورت مي‌گيرد، وقوع اين امر ناپسند است و نبايد در كشور تسّري پيدا كند.

محمدعلي اسفناني در گفتگو با خبرنگار حقوقي قضايي باشگاه خبرنگاران، درباره لزوم عمل به قانون اساسي از سوي همه نهادهاي كشور اظهار داشت: عمل به قانون اساسي به عنوان يك ميثاق ملي براي همه الزام‌آور است.

سخنگوي كميسيون حقوقي قضايي مجلس با بيان اينكه شرط برعهده گرفتن مسئوليت‌هاي مهم در كشور التزام به قانون اساسي است، تصريح كرد: چارچوب ميثاق‌نامه نظام جمهوري اسلامي، قانون اساسي است و هر فردي ادعاي مقيد بودن به نظام را دارد دقيقا بايد پايبند به قانون اساسي باشد.

وي با ابراز تاسف از نحوه عمل به قانون اساسي در كشور گفت: گاهي اوقات در كشور به بهانه عمل به قانون اساسي نقض قانون صورت مي‌گيرد، وقوع اين امر ناپسند است و نبايد در كشور تسّري پيدا كند.

اسفناني ادامه داد: قانون اساسي كليات را به روشني بيان كرده و قوانين الحاقي به قانون اساسي زماني الزام‌آور است كه در چارچوب قانون اساسي كشور قرار گيرد.

وي با اشاره به نقش شوراي نگهبان در قانون اساسي اظهار داشت: شوراي نگهبان وظيفه تفسير قوانين و همچنين انطباق موارد الحاقي به قانون اساسي را برعهده دارد، در شرايط كنوني كشور، عدم توجه به اين وظايف قانوني اختلاف‌نظرهايي را به وجود آورده است.

سخنگوي كميسيون حقوقي قضايي مجلس با بيان اينكه اختلاف‌نظرهاي كنوني در كشور به منافع ملي آسيب مي‌زند، خاطرنشان كرد: مسئولين با مراجعه به متن قانون اساسي مي‌توانند اختلاف‌نظرها را از بين ببرند و از اين طريق زمينه توسعه كشور را فراهم كنند.

انتهاي پيام/پ3

برچسب ها: قانون ، اساسی ، تمکین
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار