اسفناني در گفتگو با باشگاه خبرنگاران:

پنج مورد از 52 اشكال قانون مجازات اسلامي جديد بررسي و تصويب شد

سخنگوي کميسيون قضايي مجلس نهم گفت: در جلسه کميسيون حقوقي از 52 مواد اعاده شده از سوی شورای نگهبان در قانون مجازات اسلامی، پنج ماده مورد بررسی و تصویب قرار گرفت.

محمدعلي اسفناني در گفتگو با خبرنگار حقوقي قضايي باشگاه خبرنگاران در توضيح جلسه اخير كميسيون قضايي مجلس اظهار داشت: ‌از 52 ماده اعاده شده از سوی شورای نگهبان در قانون مجازات اسلامی، پنج ماده مورد بررسی و تصویب قرار گرفت.

وي اظهار داشت: این مواد درخصوص کسانی که به علل مختلف مرتکب جرم می‌شوند اما مجازات نمی‌شوند، مانند مواردی که افراد مهدور الدم به قتل می‌رسند یا دفاع مشروعی که در آن فرد متجاوز کشته می‌شود، مورد بررسی و تصویب قرار گرفت.

اسفناني ادامه داد: بخش‌هایی نیز در مورد مجازات قسامه مورد بررسی قرار گرفت و به تصویب اعضای کمیسیون رسید و همچنين اعمال خلاف عفت و مواردي که در جرايم حدي قصاص نمي‌شود، مورد بررسي قرار گرفت.

سخنگوی کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس شورای اسلامی در پایان خاطرنشان کرد: جلسه آینده کمیسیون سه‌شنبه با حضور وزیر دادگستری برگزار خواهد شد و در آن به مباحث مرتبط با تعزیرات حکومتی و نحوه عملکرد این سازمان درخصوص افزایش قیمت خودرو که مورد سوال نمایندگان قرار گرفته است، مطرح خواهد شد.

انتهاي پيام/ پ3


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار