معاون فنی اداره کل دامپزشکی استان زنجان از جوجه‌ریزی 10 میلیون و 165 هزار و 610 قطعه انواع جوجه در واحدهای تولیدی طیور استان زنجان خبر داد.





به گزارش گروه استان هاي باشگاه خبرنگاران ،مرتضی پهلوانی امروز  میزان جوجه‌ریزی گوشتی را در هفت ماه سال جاری در استان زنجان 9 میلیون و 509 هزار و 310 قطعه اعلام کرد و اظهار داشت: تعداد جوجه‌ریزی مرغ تخم‌‌گذار در همین مدت 303 هزار و 480 قطعه بوده است.

وی افزود: میزان جوجه‌ریزی مرغ مادر گوشتی در هفت ماهه سال جاری  352 هزار و 820 قطعه گزارش شده است.

معاون فنی اداره کل دامپزشکی استان زنجان تعداد نمونه‌‌برداری‌های انجام شده در هفت ماه گذشته را از واحدهای طیور 7 هزار و 191 مورد اعلام کرد و گفت: در این مدت 80 میلیون و 365 هزار واکسن استفاده شده است.

وی بازدید از زنبورستان‌ها را از دیگر اقدامات حوزه مبارزه با بیماری‌های طیور دانست و اضافه کرد: در هفت ماه گذشته از آغاز سال جاری 98 مورد بازدید از زنبورستان‌های استان انجام شده است.

پهلوانی تعداد کندوهای بازدید شده را در هفت ماه گذشته یک هزار و 370 فروند اعلام و ادامه داد: از بین کندوهای بازدید شده 396 کندو مشکلاتی داشتند که توصیه‌های درمانی به صاحبان آنها ارائه شد.

وی بازدیدهای انجام شده از استخرهای پرورش ماهی استان زنجان را 626 مورد اعلام کرد و افزود: در هفت ماه گذشته یک هزار و 562 مورد نمونه‌برداری انجام شده که 4 هزار و 987 مورد آزمایش بر روی آنها صورت گرفته است.

معاون فنی اداره کل دامپزشکی استان زنجان از انجام آزمایش‌های سرولوژی دام‌ها خبر داد و افزود: در هفت ماه گذشته از آغاز سال جاری 8 هزار و 326 آزمایش سرولوژی انجام شده است.

وی تعداد آزمایش‌های سرولوژی طیور را طی هفت ماه گذشته 12 هزار و 204 مورد عنوان و اضافه کرد: در این مدت 885 مورد تست میکروبی، و یک هزار و 409 مورد آزمایش برای تشخیص‌های انگلی هم انجام شده است.

پهلوانی با اشاره به مراجعه دام و طیور برای مراجعه به مراکز دامپزشکی استان زنجان گفت: از آغاز سال جاری تا کنون 12 هزار و 964 مراجعه به این مراکز انجام شده است./ج1

برچسب ها: زنجان ، جوجه ، دامپزشکی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.