به گزارش حوزه حقوقي قضايي باشگا ه خبرنگاران، رئیس شوراهای حل اختلاف کشور با اشاره به اینکه مردم در مراجعه به دادگستری دارای مشکلات مختلفی هستند، اضافه کرد: وجود مشکلات متعدد از جمله مشکلات خانوادگی موجب فشار روحی و روانی افراد میشود، که مسئولان دادگستری و شوراهای حل اختلاف باید این موضوع را در برخورد با مراجعهکنندگان در نظر داشته باشند.
وی با اشاره به اینکه برخورد افراد با مراجعهکنندگان تاثیر بسزایی در رفتار آنها دارد، افزود: خوشرویی و یا بدرفتاری پرسنل در برخورد با مراجعهکننده موجب به هم ریختن وضعیت روحی شخص و یا تقویت روحی او میشود.
حجتالاسلام احمدی میانجی در ادامه سخنان خود با تاکید بر رفتار درست با ارباب رجوع افزود: در آیات و روایات اسلامی تاکید بسیاری بر رسیدگی به امور مردم شده است.
وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه بهشتی و جهنمی شدن هر شخص بستگی به عملی دارد که انجام میدهد، اضافه کرد: افراد میتوانند با اعمالی که انجام میدهند، آیندهای خوب یا بد را برای خود در دنیای اخروی رقم زنند.
احمدی میانجی عملکرد و رسیدگی شورای حل اختلاف در استان برای رسیدگی به پرونده ها را بسیار خوب دانست و گفت: باید این روند همچنان ادامه یافته و تقویت شود چرا که مردم بر گردن نظام حق دارند.
براساس اين گزارش به نقل از قوه قضاييه؛ رئیس شورای حل اختلاف کشور خدمت به مردم را یک عبادت یاد کرد و گفت: در این راستا باید خدمت به مردم را الگو برای خود قرار دهیم چرا که خدمت به مردم بسیار مهم است.
همچنین در ادامه این مراسم رئیس سابق شوراهای حل اختلاف استان زنجان نیز به ارائه گزارشی از اقدامات انجام شده توسط شوراهای حل اختلاف استان زنجان پرداخت ،توکل حیدری با اشاره به اینکه یک نهاد پویا در رسیدگی به شکایات مردمی است، اضافه کرد: در سال گذشته 64 درصد پروندههای استان در شوراهای حل اختلاف رسیدگی شد.
در این مراسم با تقدیر از زحمات " توکل حیدری" رئیس سابق شوراهای حل اختلاف استان زنجان "سیدنجمالدین صفوی" بهعنوان رئیس شوراهای حل اختلاف استان زنجان معرفی شد.
انتهاي پيام/ پ3