وزیر سابق امورخارجه درجمع دانشجویان دانشگاه آزاداسلامی تبریز گفت: دانشگاه آزاداسلامی سهم قابل توجهی در پر کردن خلا دانش اندوزی در کشور دارد.

به گزارش خبرنگارباشگاه خبرنگاران تبریز، متکی گفت:ایده تشکیل دانشگاه آزاد اسلامی بسیار ارزشمند بود وصرفنظر از افراد که نقدهایی بر آنها وارد است دانشگاه آزاداسلامی تلاش موثری درکشور داشته است.

وزیرسابق امورخارجه افزود: شان ،منزلت وجایگاه دانشگاه آزاداسلامی شاید رعایت ولحاظ نشده بود ولی با مدیریت جدید دانشگاه آزاداسلامی به جایگاه والای خود دست خواهدیافت.

دکتر متکی در بخش دیگرسخنان خود گفت: در قدرتهای حاکم میل برای حفظ حکومت زمانی که آنها را ارضا نمی کردباعث کشورگشایی می شد واستعمار کهن هدفش سیراب کردن کام تشنه، قدرت طلبان بودکه کشورها را درزیر سیطره استعمار خود قرار دهند.

وی افزود:باتوجه به مبارزات ضد استعماری در دهه های50،60 و70 برخی کشورها توانستند استقلال را به کشورهایشان به ارمغان بیاورند ولی استعمارگران به دنبال ساز وکاری بودند تا آب رفته را به جوی بازگردانند.

دکترمتکی تصریح کرد:کشورهای استقلال یافته این بار با استعمار نوین مواجه شدند زیرا کشورهای استعمارگر موسساتی را برای تربیت رهبرانی که منافعشان را در کشورهای تازه استقلال یافته حفظ کندتأسیس کرده بودند وکارشان رهبرسازی برای این کشورها بود.

وزیرسابق امورخارجه تأکیدکرد: کشورهای استعمارگر به این امر نیز بسنده نکردند وبه دنبال طراحی نظام نوینی بودند تا بوسیله آن در کشورها ی هدف آنطور که می خواهند حکمرانی کنند وهمه نظامهای سیاسی،اقتصادی،اجتماعی و...کشورها براساس تعریف آنها یعنی نظم نوین بین المللی باشد.

وی افزود:انقلاب اسلامی ایران به این نظم نوین جواب" نه" داد زیرا این نظم تحمیلی،یکسویه وبراساس تعاریف استعمارگران بودوصرفا منافع آنها را دنبال می کرد.

دکتر متکی دربخش دیگر سخنان خود با اشاره به نظرسنجی بعمل آمده سی سال پیش در مورد آمریکا گفت:درآن زمان بیش از 80 درصد مردم که اکثرا قشر جوان را دربر داشت آمریکا را بعنوان مدل والگو برای زندگی معرفی می کردند ولی امروز نظرسنجی بعمل آمده بیش از 80 درصد تامرز تنفر از آمریکا خبر می دهد.

وزیر سابق امورخارجه تأکید کرد:امروزه نظام پولی،اقتصادی،سیاسی ،اجتماعی ،مردم سالاری وحقوق بشر آمریکا در معرض قضاوت افکار عمومی جهان قرار دارد/س

برچسب ها: دانشگاه ، دانش ، خلا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.