وکيل پايه يک دادگستري گفت: فاش كردن اسامي فراريان از پرداخت ماليات يكي از راهكارهاي مبارزه با اين پديده غير قانوني است.

سيد فاضل موسوي در گفتگو با خبرنگار حقوقي قضايي باشگاه خبرنگاران، در مورد دلايل فرار از پرداخت ماليات اظهار داشت: سودجويي و رسيدن به ثروت هاي باد آورده يكي از مهمترين دلايل فرار از پرداخت ماليات به شمار مي‌آيد.

اين حقوقدان ادامه داد: مودياني که اقدام به فرار مالياتي مي‌کنند به دنبال سودجويي بيشتر هستند اما وجود خلاءهاي قانوني در اين زمينه يكي ديگر از راه‌هايي است كه موجب بروز فرار از پرداخت ماليات مي‌شود.

موسوي سوء استفاده از خلاء‌هاي قانون را يكي ديگر از عوامل فرار از پرداخت ماليات دانست و افزود: خلاء قانون در اين زمينه موجب شده كه برخي فراريان پرداخت ماليات از ديد قانون و نظارت پنهان بمانند و اين پديده شيوع بيشتري داشته باشد.
  
وي به ضرورت طراحي سيستم شفاف براي کنترل پرداخت ماليات اشاره و تاکيد کرد: براي برخورد با افرادي که از پرداخت ماليات امتناع مي‌كنند، راه اندازي سيستم شفاف و دقيق ضرورت بسيار دارد.

موسوي فاش كردن اسامي فراريان از پرداخت ماليات را يكي از راهكارهاي مبارزه با اين پديده غير قانوني دانست و ادامه داد: افرادي كه در مقابل قانون ايستاده و پرداخت ماليات را در حوزه وظايف خود نمي‌بينند بايد از طريق رسانه‌ها اسامي آنها منتشر شود.

وي از ضرورت فرهنگ‌سازي در جامعه براي پرداخت مالياتبه عنوان راهکار ديگري براي کاهش عدم توجه به اين مساله ياد كرد و افزود: : در راستاي کاهش فرار مالياتي مي‌توان گفت بهترين راهکار فرهنگ سازي درست و منطقي است تا به اين ترتيب افراد بپذيرند که بايد در قبال امکاناتي که در اختيار دارند ماليات پرداخت كنند.

اين وکيل پايه يک دادگستري خاطرنشان کرد: تمامي افراد در برابر قانون برابر هستند و قوه قضاييه بايد بدون در نظرگرفتن جايگاه آنها در صورت مشاهده فرار مالياتي برخوردي قاطع و جدي داشته باشد.
 
انتهاي پيام/پ3

برچسب ها: قضایی ، حقوق ، فرهنگ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار