کارشناسان معتقدند:

اولویت اقدامات رئیس جمهور جدید آمریکا باید حل مشکلات اقتصادی و بیکاری باشد

کارشناسان عقیده دارند که مشکلات مالی و میزان بالای بیکاری از عمده موضوعاتی هستند که رئیس جمهور جدید امریکا باید آنها را رفع کند.

به گزارش سرویس اقتصادی باشگاه خبرنگاران به نقل از راشاتودی، آنگس کمپبل، از کارشناسان لندنی بیان کرد: بیکاری و مشکلات مالیاتی از جمله موضوعات اساسی است که بعد از انتخابات پیگیری خواهد شد و رئیس جمهور جدید باید برای حل آن بکوشد.

اصطلاح پرتگاه مالیاتی که اوایل سال 2013 ، آمریکا با آن مواجه خواهد شد، عنوان تازه ای برای مشکلات مالی این کشور است و شامل افزایش مالیات و کاهش هزینه ها می شود.

پرتگاه مالیاتی که 5 درصد تولید ناخالص داخلی آمریکا را نیز شامل می شود، باعث افزلیش نگرانی مردم شده، زیرا احتمال کاهش رشد اقتصادی زیاد است.

آنگس کمپل در ادامه گفت: اینکه کدام نامزد، پیروز انتخابات شود موضوع اصلی نیست بلکه برای مردم حل بحران اقتصادی از اهمیت خاصی برخوردار است و رئیس جمهور جدید باید توانایی حل مشکلات را داشته باشد. همچنین تا زمانی که مشکلات اقتصادی وجود دارد، اوضاع کار و بازار همین طور راکد خواهد ماند.

جاکوب نل، رئیس اقتصاد دان مرگان استینلی، میزان بالای بیکاری را موضوع دیگری دانست که رئیس جمهور آینده آمریکا با آن مواجه خواهد بود.

وی با اشاره به این موضوع خاطر نشان کرد: اشتغال زایی از مسائلی است که به پیشرفت اقتصاد کشور کمک می کند و می تواند کسری بودجه آمریکا را که 99 درصد تولید ناخالص داخلی است را رفع کند.

کارشناسان معتقد هستند که اگر رئیس جمهور منتخب نتواند مشکلات مالی و معضل بیکاری را حل کند با انتقادهای شدیدی رو به رو خواهد شد و همچنین اوضاع اقتصادی جهان نیز با مشکل مواجه می شود.     

برچسب ها: آمریکا ، بیکاری ، بحران
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار