درب باب قبله حرم كاظمين با کمک‌های مردمی در زنجان ساخته می‌شود.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مرکز زنجان ،جانشين ستاد بازسازی عتبات عاليات استان زنجان با بیان این مطلب گفت: با قراردادی که با سازمان بازسازی عتبات عاليات منعقد شده است، مقرر گردیده ساخت درب باب قبله مسجد صفويه سمت رواق مطهر به‌همت مردم شريف پايتخت شور و شعور حسينی زنجان ساخته شود.

موسوی افزود: هزينه ساخت اين درب توسط مردم زنجان تأمين شده و ابزار مورد نياز همچون ميناكاری، مس، طلا و غيره به دست هنرمندان اصفهانی در حال تهيه است.

وی با اشاره به اعتبار اوليه ساخت اين درب،تصریح کرد: اعتبار مورد نیاز 300 ميليون تومان پيش‌بينی شده است و با پیگیری‌های به‌عمل آمده در حال حاضر 30 درصد از كار پروژه پيشرفت داشته است و حاشيه‌های لنگه‌های درب مطهر آبكاری طلا شده و نيز گل‌هايی كه بر روی درب‌ها حكاكی شده‌اند، نقره‌كاری و يا مينا‌كاری خواهند شد.

اين مقام مسئول خاطر نشان کرد:طبق توافق به عمل آمده تا پايان امسال تحويل بارگاه مطهر كاظمين انجام خواهد شد و در اواخر اجرای پروژه كارگاهی جهت نصب ابرازهای درب در زنجان جهت مونتاژ قطعات اصلی درب در زنجان راه‌اندازی خواهد شد. همچنين در حاشيه، كارگاه هنرهای تجسمی به مدت يك‌ماه برپا خواهد شد./ع

برچسب ها: ساخت ، درب ، کاظمین
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.