فرهنگ به عنوان مولفه تاثيرگذار براي تداوم نظام ديني و اسلامي و رسيدن به قله اقتدار فرهنگي ضروري است.

به گزارش خبرنگار حوزه ادبيات باشگاه خبرنگاران حاضر در نشست خبري بيستمين دوره هفته كتاب كه دقايقي پيش در ساختمان فجر با حضور علي اسماعيلي، محمد الهياري و مهدي جعفري برگزار شد، علي اسماعيلي معاون فرهنگي وير ارشاد گفت: اعضاي هيات هفته كتاب با مشاركت بيش از 70 سازمان فرهنگي با دو هدف اطلاع رساني و آگاهي بخشي در حوزه كتاب جلسات متعددي برگزار كرد كه نتيجه آن افزايش سطح اعتماد عمومي مديريت افكار عمومي و توليد و انتشار فرهنگ عمومي جامعه است.
وي ادامه داد: امروزه آنچه كه در راس مولفه هاي تاثيرگذار به عنوان يك حركت پويا براي تداوم نظام ديني - اسلامي ضرورت پيدا مي كند توجه به مولفه فرهنگ است بنابراين براي رسيدن به تبيين و تفسير و تقويت شايسته اين مولفه شايد بكوشيم تا به قله افتخار فرهنگي برسيم.
اسماعيلي گفت: ما در جامعه اي فرهنگي رشد كرديم به عنوان مثال پيامبر اكرم(ص) رسالت خود را با خواندن آغاز كرد بنابراين بايد در اين عرصه بزرگان و نام آوراني حضور پيدا كنند و اهالي دانش هم راهبري را برعهده بگيرند.
معاون فرهنگي وزارت ارشاد گفت: بنابر تاكيد مقام معظم رهبري كه فرمودند هيچ چيز جاي كتاب را پر نمي‌كند در اين راستا مقام عالي وزارت ارشاد روز كتابخواني را در تقويم به ثبت رساند و همچنين با ارائه مجوز به 69 هزار كتاب به رتبه  اول در منطقه رسيد.
وي ادامه داد: ما در بيستمين دوره هفته كتاب پيشرفتهاي خوبي داشتيم كه اولين گام آن تشكيل ستاد هفته كتاب و حضور فعال پيش از 70 دستگاه فرهنگي كه نشان دهنده توجه به اين حوزه است مشاركت داشته اند.
اسماعيلي افزود: هفته كتاب از 20 آبان با تجديد بيعت با امام راحل و شهدا در حرم امام (ره) آغاز به كار مي‌كند و در 27 آبان سال جاري با شعار كتاب مروج ارزش ها و فرهنگ مقاومت خاتمه مي‌يابد.
وي ادامه داد: ما در اين هفته تجليل از خادمان نشر، برگزاري 3965 نمايشگاه ها در مدارس، 1183 جشن كتاب و 319 برنامه ويژه نمايشگاهها و افتتاح نمادين در محل نماز جمعه تهران با حضور بسيجيان خواهيم داشت.
اسماعيلي ادامه داد: همچنين در هفته كتاب اهداي 3 هزار جلد كتاب به آذربايجان شرقي، 30 ميليارد ريال كتاب به استانها، 530 مورد اجراي كتابخواني در سراسر كشور، رونمايي 1366 عناوين تازه كتاب و نشست بزرگ تشكل هاي صنفي سراسر كشور با حضور 300 ناشر در سراسر كشور را داريم.
سرپرست معاونت فرهنگي اظهار داشت: 180 برنامه ويژه مرتبط با پيامبر اكرم (ص) و محكوميت اهانت به ساخت قدسي ايشان را خواهيم داشت.
همچنين محمد الهياري دبير بيستمين دوره هفته كتاب در اين مراسم گفت: ما در هزار نقطه كشور نشت كارشناسي در استانها و تجليل از خادمان نشر و نيز تجليل از خبرنگاران حوزه كتاب را خواهيم داشت./ي2

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار