پايگاه اينترنتي گلوبال ريسرچ درباره پيشينه اسفناک حقوق بشر در آمريکا نوشت: آمريکا بدترين پيشينه حقوق بشر را در جهان دارد و رفتارهاي غيراخلاقي و بي شرمانه در اين کشور در مقايسه با ديگر کشورها بي سابقه بوده است.

به گزارش سرويس بين‌الملل باشگاه خبرنگاران ، موارد نقض حقوق بشر و خشونت و بي رحمي در هزاره جديد به ميزان بي سابقه اي افزايش يافته است و همچنان ادامه دارد. آمريکا مسبب هرجنايتي است که مي توان تصور کرد. جرج کنان ديپلمات سابق آمريکا ، مشاور و پدر مهار و کنترل شوروي به تفسير آنچه منعکس کننده سياست و ديپلماسي داخلي و خارجي آمريکا پس از جنگ جهاني دوم است مي پردازد و مي گويد : « ما پنجاه درصد ثروت جهان را در اختيار داريم اما جمعيت مان فقط شش و سه دهم درصد است.  وظيفه واقعي ما در آينده طراحي الگويي از روابط است که اين امکان را فراهم مي سازد تا اين توازن را بدون لطمه زدن به جامعه خود حفظ کنيم. »  
وي مي گويد براي انجام چنين کاري بايد هرگونه روياپردازي و خيال بافي را رها و توجهات را بر تحقق فوري اهداف ملي متمرکز کنيم. ما بايد انديشه « دوست داشته شدن » و يا گنجينه نوع دوستي تلقي شدن را رها کنيم و از صحبت کردن درباره اهداف غيرواقعي همچون حقوق بشر و ارتقاء استانداردهاي زندگي دست برداريم. آن روز دير نيست که مجبور خواهيم شد درباره مفاهيم قدرت سخن بگوئيم و هراندازه شعارهاي آرمان گرايانه در عمل و نظر کمتر مانع شوند بهتر است.  
آمريکا امروز مسبب جنگ هاي مستقيم و نيابتي است. پايگاه هاي نظامي آمريکا در سراسر جهان داير شده است و عوامل سازمان اطلاعات مرکزي اين کشور ، سيا ، در هر مکاني فعاليت دارند. نيروهاي ويژه آمريکا در عمليات نظامي جهان مشارکت دارند و حضور آنها در هر عملياتي بيشتر به کشتار مردم منجر مي شود تا محافظت از آنها.  
در داخل آمريکا نيز اين کشور بيشتر به ميداني براي جنگ تبديل شده است. پليس فدرال آمريکا ، اف بي آي ، سيا ، آژانس امنيت ملي و اداره گمرک و مهاجرت ، نيروهاي گشتي مرزي و ديگر نهادهاي فدرال اين کشور با مقامات محلي و دولتي عليه منافع شهروندان آمريکايي همکاري دارند.  
در اين کشور هر فردي مي تواند بازداشت و متهم شود ، تحت پيگرد قانوني قرار گيرد و بدون هيچگونه دليلي پشت ميله هاي زندان قرار گيرد. بر اساس حکم رئيس جمهوري ، هر شهروند آمريکايي در داخل و خارج از  اين کشور مي تواند به قتل برسد.  
در آمريکا برخي افراد بازداشت و بدون هيچگونه اتهامي براي مدت زمان نامعلوم در زندان هاي سياسي محبوس مي شوند. بيگناهي ابزاري براي دفاع بشمار نمي رود و تروريسم دولتي در داخل و خارج آمريکا سياست محسوب مي شود .  
آزادي ، حقوق بشر  و ديگر ارزش هاي دموکراتيک در آمريکا تحقق نيافته است و اين کشور مکاني امن و مناسب براي زندگي بشمار نمي رود.  
دفتر اطلاع رساني شوراي دولتي چين در سيزده سال گذشته گزارش هاي جامعي را درباره وضع حقوق بشر در آمريکا منتشر کرده و تازه ترين گزارش اين دفتر تحت عنوان « پيشينه حقوق بشر آمريکا در سال2011 » منتشر شده است.  
در اين گزارش آمده است وزارت امور خارجه آمريکا گزارش هاي سالانه حقوق بشر بيش از صد و نود کشور را منتشر مي کند اما پيشينه اسفناک حقوق بشر خود را ناديده مي گيرد.  
اين دفتر در گزارش ماه مه امسال خود به شرايط واقعي حقوق بشر در آمريکا اشاره کرده و از واشنگتن خواسته است تا به شش موضوع اصلي  در اين کشور رسيدگي کند.  
امنيت فردي ، حقوق مدني و سياسي ، حقوق اقتصادي ، اجتماعي و فرهنگي ، تبعيض نژادي ، حقوق زنان و کودکان و نقض حقوق بشر شش موردي بود که از آمريکا خواسته شد تا آنها را مورد توجه قرار دهد.  
پيشينه لکه دار شده حقوق بشر آمريکا موجب شده است تا اين کشور به لحاظ اخلاقي ، سياسي و حقوقي در جايگاهي نباشد که بتواند به عنوان مدافع حقوق بشر عمل کند و با برتر خواندن خود از ديگر کشورها هر ساله گزارش هايي را درباره حقوق بشر منتشر و ساير کشورها را متهم کند.  
اين کشور در مورد حقوق بشر به دورويي و دروغ پردازي متوسل شده است  همچنانکه وزارت امور خارجه آمريکا توجه به حقوق بشر را سنگ بناي تشکيل آمريکا از دويست سال گذشته  معرفي مي کند.  
اين وزاتخانه احترام به حقوق بشر و رعايت آن را از اهداف مهم سياست خارجي آمريکا اعلام کرد و افزود واشنگتن متوجه است که رعايت حقوق بشر به تامين صلح ، مقابله با تجاوز ، حمايت از حاکميت قانون ، مبارزه با جرم و فساد ، تقويت دموکراسي و جلوگيري از بروز بحران هاي انساني کمک خواهد کرد.  
در گزارش دفتر اطلاع رساني شوراي دولتي چين ضمن درخواست براي اصلاح عملکرد مقامات آمريکايي در داخل اين کشور از واشنگتن خواسته شده است تا از دخالت در امور داخلي ديگر کشورها خودداري کند و از سياست دوگانه درباره حقوق بشر دست بردارد.  
در اين گزارش پکن ، واشنگتن را به نقض شديد حقوق بشر متهم مي کند و اقدام مقامات آمريکا را در بازداشت يکهزار نفر از معترضان نظام سرمايه داري در نخستين هفته هاي راه اندازي اين کمپين زير سوال مي برد.  
در اين گزارش رفتار پليس آمريکا با معترضان بي رحمانه توصيف شده که حکايت از ادامه حکومت استبدادي و نه دموکراسي در اين کشور دارد.  
آمريکا در تشديد ناآراميها در جهان نقش دارد و نه تنها حقوق مردم جهان بلکه حقوق شهروندان خود را نيز پايمال مي کند. رسانه هاي اين کشور اخبار و اطلاعاتي را منتشر مي کنند که خلاف واقعيت است . حقيقت در اين کشور به ندرت بيان مي شود  و آزاديهاي قانوني اغلب منع شده است.  
اين در حالي است که آمار فقر و محروميت ، بي خانماني و گرسنگي به ميزان بي سابقه اي در اين کشور افزايش يافته است. به نيازهاي اوليه شهروندان پاسخي داده نمي شود و موارد متعدد نقض حقوق بشر در آمريکا حاکي از آن است که اين کشور براي زندگي مناسب نيست.  
پيشينه حقوق بشر در آمريکا اسفناک است. زندان هاي اين کشور مملو از زندانيان سياسي است و اختلاف عقيده جرم محسوب مي شود. شکنجه سياست رسمي اين کشور است و انتخابات اين کشور نمايشي است. مردم عادي هيچ حقي براي اظهار نظر ندارند.  
علاوه بر چين ، روسيه نيز از وضع حقوق بشر در آمريکا انتقاد کرده است . وزارت امور خارجه روسيه با محکوم کردن پيشينه حقوق بشر در آمريکا به بدرفتاري با کودکان ، نقض حريم خصوصي افراد و وجود زندان هاي مخفي در اين کشور اشاره مي کند.  
اين وزارتخانه به نقل از سازمان هاي غيردولتي آمريکا اعلام کرد از هر صد افسر پليس اين کشور يک نفر در جرم و جنايت از جمله آزار و اذيت جنسي ، تجاوز و رفتارهاي غيراخلاقي دست دارد.  
پايگاه اينترنتي راشا تودي دسامبر سال گذشته با انتشار گزارشي تحت عنوان اينکه « آمريکا حقوق بشر را در داخل و خارج اين کشور نقض مي کند » نوشت به بهانه مبارزه با تروريسم ، شهروندان آمريکايي از دستيابي به حقوق اوليه خود محروم هستند.  
شرايط در آمريکا با ايده آل هايي که از آن در واشنگتن دم زده مي شود فرسنگ ها فاصله دارد. در اين کشور تنها نام دموکراسي وجود دارد و اين کلمه به معناي واقعي خود تحقق نيافته است.  
آمريکا بزرگترين زندان ها را در داخل و زندان هاي مخفي بسياري در خارج از اين کشور دارد. جاسوسي در داخل اين کشور از حد کنترل خارج شده است و حريم خصوصي افراد پيوسته نقض مي شود.
برچسب ها: بین الملل ، آمریکا ، حقوق ، بشر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار