آيت‌الله سيدان گفت: با انكار ولايت امير مؤمنان(ع) به جهانيان ستم كردند چرا كه بشر به جای رسيدن به سعادت با هدايت ائمه هدی(ع)، به دنياگرايی و دور شدن از مسير حق روی آورد

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مشهد آيت‌الله سيد‌جعفر سيدان، از علمای حوزه علميه مشهد آبان‌ماه در پنجمين دوره اجلاس سالانه بزرگداشت غدير در سخنانی گفت: يگانه شخصيت پس از رسول خدا(ص) حضرت علی(ع) بود كه حديث غدير در وصف آن بزرگوار، مقام وی را تشريح می‌كند.

وی افزود: پيامبر اكرم(ص) در ابتدای خطبه غدير مطالبی را عرضه کردند كه به عنوان اصول وحيانی در بحث توحيد از اين مقدمه استفاده می‌شود.

آیت الله سیدان ادامه داد: پيامبر اكرم(ص) در ابتدای خطبه غدير مطالبی را عرضه کردند كه به عنوان اصول وحيانی در بحث توحيد از اين مقدمه استفاده می‌شود.

اين استاد حوزه، اصل يكتايی حضرت حق، اصل سنخيت بين خداوند و كائنات و همچنين اصل لم يلد و لم يولد را برداشت‌هايی از خطبه غدير دانست.

آيت‌الله سيدان با بيان اينكه امير مؤمنان علی(ع) از نظر علم و آگاهی درجه‌ای دارند كه از حد و تصور ما خارج است، ابراز كرد: در تمام مسائل از قبيل اجتماعی، اقتصادی و سياسی آنچه كه حضرت علی(ع) فرموده‌اند شگفت‌انگيز است.

وی افزود: از حضرت علی(ع) پرسيده شد: «بهترين فضيلت شما در قرآن چيست و حضرت به آيه 43 سوره رعد «قُلْ كَفَى بِاللّهِ شَهِيدًا بَيْنِي وَ بَيْنَكُمْ وَ مَنْ عِندَهُ عِلْمُ الْكِتَابِ، بگو كافى است‏ خدا و آن كس كه نزد او علم كتاب است ميان من و شما گواه باشد» اشاره كرد.

این استاد حوزه با اشاره به داستان آصف ‌بن ‌برخيا كه در چشم بر هم زدنی تخت ملكه سبا را از يک كشور به نزد حضرت سليمان(ع) آورد، بيان كرد: امام صادق مي‌‌فرمايند كه آصف تنها بخشی از علم كتاب را داشت و آن شخصی كه آيه 43 سوره رعد معرفی كرده و او را دارای علم خداوند مي‌داند، همانا اميرمؤمنان علی(ع) است.

آيت‌الله سيدان با بيان اينكه شخصی از امام صادق(ع) پرسيد: در طواف خانه خدا هيچ دعايی به خاطرم نيامد و تمام طواف را صلوات بر محمد و آلش فرستادم، تصريح كرد: به فرموده حضرت صادق(ع) به آن شخص كسی افضل‌تر از تو از طواف خارج نشد و اين نكته نشان دهنده اين است كه اگر بهترين اعمال را داشته باشی و ولايت اميرمؤمنان را قبول نداشته باشی آن عبادات پذيرفته نيست.

اين استاد حوزه علميه ادامه داد: شخصی كه ولايت حضرت علی(ع) را قبول ندارد، وقتی در نماز خود اياك نعبد و اياك نستعين را مي‌خواند بر اساس روايات از جانب خداوند برای او لعنت می‌آيد.

وی با بيان اينكه مفتخريم كه كشورمان علوی، فاطمی و مهدوی است، يادآور شد: بايد همگان در ترويج فرهنگ اهل بيت(ع) و زدودن فرهنگ‌های انحرافی و افكار سبك بكوشند.

این استاد حوزه تصریح کرد: ما مفتخريم كه در محور ولايت امير مؤمنان علی(ع) و خاندان پاكشان هستيم لذا بايد از نعمتي كه در كشور و با هدايت مقام معظم رهبری در تمام زمينه‌ها وجود دارد، نهايت استفاده را در ترويج فرهنگ اهل بيت(ع) ببریم./س 

برچسب ها: اناکر ، ولایت ، امام علی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.