عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی گفت: طرح دو فوریتی برای کاهش صادرات و تولید نفت تدوین شده زیرا بخشی از نیازهای مالی ما بر اساس فروش نفت تامین می‌شود.

سیدمهدی موسوی‌نژاد در گفتگو با خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران،با بيان اين مطلب گفت: موقعیت‌های مهم هر کشور، فروش سرمایه‌های آن برای تامین نیازمندی‌ها است، کشور ما با در دست داشتن ابزار نفت نبايد بستری برای تهدید نظام شود که متاسفانه این اتفاق افتاده و در واقع ما این فرصت را در اختیار آنها گذاشته‌ایم.

وي تصريح کرد: در  صدد هستيم با اجراي اين طرح، تولید چهار میلیون بشکه به دو میلیون بشکه کاهش یابد، یعنی یک میلیون صادرات کمتر خواهیم داشت و یک میلیون بشکه نیز در مصارف داخلی صرفه‌جویی می‌کنیم.

نماینده مردم دشتستان در مجلس با اشاره به تصمیم دولت و مجلس برای تدوین بودجه 92 با وابستگی کمتر به نفت، خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه نفت ما در معرض تحریم دشمن قرار گرفته و با این وجود غربی‌ها شرکت‌های خود را جهت خرید نفت به ایران اعزام می‌کنند و با توجه به نیاز شدید اروپا به نفت و سوخت در فصل زمستان، باید از این فرصت استفاده کنیم و اجازه ندهیم نفت ایران به راحتی در اختیار آنها قرار گیرد.

این عضو کمیسیون انرژی مجلس تصریح کرد: این طرح دو فوریتی برای کاهش صادرات و تولید نفت تدوین شده زیرا بخشی از نیازهای مالی ما بر اساس فروش نفت تامین می شود که حالا با افزایش قیمت ارز باید به همان نسبت تولید و فروش نفت را کاهش دهیم، در واقع هر قدر ارز تورم بیشتری پیدا کرده و گران‌تر شده ما هم باید فروش نفت را کاهش دهیم زیرا نیازی به صادرات بیشتر نداریم./ر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار