پيشرفت فيزيكي پروژه احداث خطوط لوله و تلمبه خانه ها در غرب كارون در حالي به مرز 80 درصد در پايان شهريورماه امسال رسيده است كه پيشرفت آن در اين مقطع زماني طبق برنامه، حدود 50 درصد برآورد مي شد.

به گزارش خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران، پروژه احداث خطوط لوله و تلمبه خانه ها در غرب كارون كه با كارفرمايي شركت متن و در راستاي اجرايي شدن طرح صادرات نفت خام ميدان آزادگان از منطقه بهرگان دنبال مي شود، طي 6 ماهه ابتداي سال جاري از پيشرفت مطلوبي برخوردار بوده واز برنامه پيش بيني شده جلوتر بوده است.

بر اساس اين گزارش، پروژه احداث خطوط لوله و تلمبه خانه ها در غرب كارون در پنج بخش مجزا شامل اجراي خط لوله و تلمبه خانه ها در قطعه اول، اجراي خط لوله و تلمبه خانه ها در قطعه دوم، احداث تلمبه خانه ممزوج و ايستگاه ميترينگ بهرگان، احداث پست برق تلمبه خانه ممزوج و توسعه پست برق اميديه و احداث تلمبه خانه غرب كارون دنبال مي شود كه در قطعه اول، احداث خط لوله نفت خام سنگين به طول 145 كيلومتر در مسير اهواز به بهرگان و در قطعه دوم، احداث خط لوله نفت خام سنگين به طول 160 كيلومتر در همين مسير، در دست اقدام است.

در اين ميان، هم اكنون عمليات اجرايي شامل حفاري كانال، لوله گذاري، جوشكاري، راديوگرافي، عايق كاري و ماسه ريزي در بخش احداث خط لوله و تلمبه خانه هاي غرب كارون با جديت ادامه دارد؛ همچنين بخش عمده اي از عمليات اجرايي احداث تلمبه خانه اميديه انجام پيمانكار طرح احداث تلمبه خانه غرب كارون نيز مشخص شده است.

طبق اين گزارش: در بخش احداث پست برق، ساختمان كنترل در مرحله سفت كاري قرار دارد و بخش عمده فونداسيون تجهيزات برقي ساخته شده است؛ همچنين تاكنون سه برج نصب شده و تعدادي نيز در حال مونتاژ است.

گفتني است پروژه احداث خطوط لوله و تلمبه خانه ها در غرب كارون به عنوان بخشي از طرح بزرگ صادرات نفت خام آزادگان از منطقه بهرگان، در دستور كار قرار دارد. بر مبناي طرح صادرات نفت آزادگان از بهرگان، قرار است نفت توليدي از ميدان آزادگان پس از ارسال به واحد بهره برداري شماره 3 اهواز و فراورش در اين واحد، به تلمبه خانه اميديه و سپس به تلمبه خانه گوره و در نهايت به منطقه بهرگان انتقال يابد؛ اين نفت در مخازن ويژه در حال ساخت در بهرگان ذخيره مي شود و به وسيله يك خط لوله به گوي شناور (به منظور صادرات) ارسال مي شود./ر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار