یکی از مهم ترین اهداف کار درمانی در بیماران مبتلا به سکته مغزی، دستیابی به حداکثر استقلال در تمام حیطه های زندگی روزه مره و به ویژه مراقبت از خود است.

حسین فتحی، کارشناس کار درمانی در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران گفت:  سکته مغزی یکی از علل اصلی ناتوانی، کاهش استقلال و کاهش کیفیت زندگی در دنیا است. سکته مغزی پس از بیماری های قلبی و سرطان سومین علت عمده مرگ و میر است، به طوری که در آمریکا در هر 45 ثانیه یک نفر سکته می کند و در 3 دقیقه یک نفر به علت سکته می میرد.

وی گفت: در کشور ما نیز طبق نتایج مطالعه ای که در سال 2010 انجام شد، میزان بروز سالیانه سکته بار اول در ایران 139 نفر در هر صد هزار نفر اعلام گردید که این آمار به میزان قابل توجهی بالاتر از اغلب کشورهای غربی است.

اما از آنجا که سکته مغزی معمولا با وابستگی عملکردی همراه است این میزان به تنهایی نشان دهنده تاثیر واقعی سکته مغزی نیست.

این کارشناس کار درمانی اظهار کرد: یکی از مهمترین اهداف کار درمانی در این بیماران، دستیابی به حداثر استقلال در تمام حیطه های زندگی روزمره به ویژه مراقبت از خود است که این مهم می تواند از طریق ایجاد تطابقات محیطی، تجویز و تهیه وسایل انطباقی و آموزش فعالیت های مختلف اعم از لباس پوشیدن و حمام کردن و غیره تحقق یابد./ح
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار