دفتر ديويد کامرون نخست وزير انگليس اعلام کرد کامرون در چارچوب سفري سه روزه، اين هفته به کشورهاي عربي حاشيه خليج فارس و خاورميانه سفر مي کند.

به گزارش سرويس بين‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاري رويترز، دفتر نخست وزير انگليس افزود فروش جنگنده هاي ساخت شرکت "بي اي ئي سيستمز" جايگاه مهمي در برنامه کاري کامرون خواهد داشت.  
کامرون روز دوشنبه به امارات عربي متحده و روز سه شنبه به عربستان سعودي سفر خواهد کرد و پس از آن به نقاط ديگر خاورميانه سفر خواهد کرد. 
دفتر کامرون اعلام کرد اين سفر براي کمک به اقتصاد اين کشور صورت مي گيرد.  
کامرون در سفر خود به امارات جنگنده تايفون را عرضه خواهد کرد که بر اساس اعلام دفتر کامرون و مسئولان شرکت "بي اي ئي سيستمز" امارات براي درخواست خريد حدود 60 فروند هواپيماي تايفون ابراز تمايل کرده است.  
کامرون همچنين با مسئولان اماراتي درباره همکاري احتمالي در زمينه جنگ افزارهاي هوايي نظامي گفتگو خواهد کرد.  
دفتر کامرون افزود عربستان سعودي نيز اعلام کرده است به ارائه درخواست ديگري براي خريد هواپيماي تايفون که عملا قرارداد خريد 72 فروند آن را امضا کرده است تمايل دارد.   
وزارت امور خارجه انگليس مي گويد صادرات انگليس به منطقه برابر با 17 ميليارد پوند (27 ميليارد و 440 ميليون دلار) است که معادل مجموع صادرات چين و هند به اين منطقه است.  
کامرون روز چهارشنبه به لندن باز مي گردد تا پيش از برگزاري مذاکرات در خصوص بودجه اتحاديه اروپا با آنگلا مرکل صدراعظم آلمان گفتگو کند.  
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار