سقوط دختران بی حجاب در باتلاق دلالان، قاچاقچیان مفاسد اجتماعی و انحراف های اجتماعی با کاهش امنیت، میانبری به سوی گسترش آسیب های اجتماعی است.

امان قرایی مقدم جامعه شناس در گفتگو با خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران گفت: حجاب در جامعه طبق اعتقادهای دینی، آیین و سنت چند هزار ساله ی ما به ویژه طبقه های سنتی از جایگاه مهم و با اهمیت و بد حجابی و کم حجابی در جایگاه پایین فاقد بها و ارزش قرار دارد.

در شمال تهران بی حجابی درصد بالا و در مناطق جنوب و جنوب غربی تهران حجاب جایگاه بالایی دارد.

وی افزود: در مناطق پایین شهر با مخالفت جدی، شدید و نگاهی حقیرانه به بدحجابی، حجاب را سپر و عاملی مهم در ایجاد آرامش و امنیت خود می دانند.

قرایی مقدم تاکید کرد: متاسفانه با ترویج فرهنگ غلط بی حجابی در جامعه و الگوبرداری از ماهواره، بازیگران و نوع پوشش آنها در سینما و تلويزیون، چشم و هم چشمی ها، با وجود تعصب مردم جامعه نسبت به این امر، زمینه برای گسترش بی بند و باری، رابطه ی نامشروع، فحشا، فسادهای اخلاقی و اجتماعی، انحراف های اجتماعی، تن فروشی، اعتیاد، ایجاد آسیب های اجتماعی مختلف، تخریب، واژگونی و نابودی جامعه مهیا می شود.

وی اشاره کرد: حضور دختران و زنان با ظاهری نامناسب در برابر نامحرمان موجب ناامنی و آسیب بیشتر آنها می شود. در حالی که حجاب هم مانند سپر از آنها در برابر سودجویان و آسیب ها با تقویت اراده، عزت نفس، اعتقادها، باورها و دین محافظت می کند.

قرایی مقدم در ادامه گفت: یکی از عمده ترین عوامل موثر بر افزایش بی رویه طلاق در مناطق حاشیه ای پایتخت بی حجابی و بی بند و باری است.

قرایی مقدم با اشاره به سرانجام ازدواج با توجه به نقش حجاب گفت: درصد بسیاری از جوانان به امید ازدواج های بادوام و موفق، دختران باحجاب را به عنوان همسر برای خود انتخاب می کنند. اما عده ای از آنها برای دسترسی به دختران بی حجاب، آزادی بیشتر، فحشا و بی بند و باری دختران بدحجاب را به همسری خود انتخاب می کنند.

وی در ادامه افزود: گسترش این فرهنگ نادرست موجب آسیب فراوان به جامعه و افزایش لودگری، هرزه گری، فحشا و رابطه ی نامشروع و انحراف های اجتماعی می شود.

قرایی مقدم در خصوص نقش مخرب مناطق حاشیه ای پایتخت در گسترش آسیب های اجتماعی گفت: با گسترش بی حجابی و بی بند و باری در مناطق حاشیه ای پایتخت، وجود باندهای فساد اخلاقی بر سر راه دختران بی حجاب، فراری و زنان تنها در این مناطق در قالب آژانس های اجتماعی دروغی و انتقال آنها به مراکز نامشروع برای سو استفاده جنسی موجب کاهش امنیت و گسترش آسیب های اجتماعی در جامعه می شود.

وی در پایان افزود: افراد سودجو دور از چشم قانون با تهیه ی آلبومی از دختران و زنان بی حجاب و بی بند و بار، معرفی آنها به مردان هرزه، قاچاق آنها به كشورهاي حاشيه خليج فارس و کشورهای دیگر برای کسب درآمد بیشتر از این افراد سو استفاده می کنند./ز

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار