960هزارتن گوشت قرمز در کشور توليد مي شود که اين ميان 90درصد مصرف کشور را تامين مي کند.

به گزارش خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران سعادت‌الله‌ عباسی در حاشیه‌ افتتاح یازدهمین نمایشگاه بین‌المللی دام، طیور و صنایع وابسته گفت : بیش از 20 هزار راس دام شیری به واحد‌های دارای مجوز پروانه بهره‌برداری افزوده شده و هیچ‌گونه کمبودی در تولید شیر خام و جذب این محصول در صنایع لبنی نداریم.

وي افزود: سالانه 6.5 تا هفت میلیون تن شیر خام جذب صنایع لبنی می‌شود و طی چند سال اخیر در پی روند افزایشی تولید شیر خام صادرات لبنیات نیز شکل گرفته است به‌طوری که در سال گذشته 240 هزار تن فرآورده‌های لبنی صادر شد و امسال نیز میزان صادرات این محصولات روند افزایشی دارد.
 
وی تاکید کرد: در هیچ یک از استان‌های کشور دامداران شیر خام را بیش از 930 تومان نمی‌فروشند و قیمت تفاهم‌نامه رعایت می‌شود.
 
معاون امور تولیدات دامی وزارت جهاد کشاورزی گفت: سال گذشته 10 میلیون و 800 هزار تن شیر خام تولید شد که میزان تولید این محصول در سال جاری به 11 میلیون تن خواهد رسید.

عباسی همچنین از تولید 960 هزار تن گوشت قرمز در کشور خبر داد و گفت: 90 درصد گوشت قرمز مورد استفاده در کشور از طریق تولید داخلی و 10 درصد از طریق واردات تامین می‌شود.

معاون وزیر جهاد کشاورزی درباره‌ علت افزایش قیمت گوشت قرمز اظهار کرد: این موضوع در حیطه وظایف من نیست./س
برچسب ها: تولید ، گوشت ، قرمز
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار