رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل گفت: سالانه 373 هزار تن مواد خام در مشگین‌شهر در بخش کشاورزی تولید می‌شود.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اردبیل/ عادل عبدایمانی امروز در جلسه کمیته برنامه‌ریزی شهرستان مشگین‌شهر افزود: 154 هزار تن محصولات زراعی در مشگین‌شهر تولید می‌شود که تا پایان برنامه پنجم قرار است این رقم به 197 هزار تن برسد.

وی در مورد تولیدات دامی نیز گفت: تولید 5 هزار تن گوشت قرمز، 4 هزار تن گوشت مرغ یک هزار و 540 تن تخم مرغ و در مجموع 55 هزار تن محصولات دامی مد نظر ماست که تا پایان برنامه پنجم این رقم در مشگین‌شهر به 66 هزار تن می رسد.

عضو شورای برنامه‌‌ریزی استان اردبیل، کل تولیدات کشاورزی شهرستان مشگین‌شهر را در سال پایه 364 هزار تن، امسال 425 هزار تن و تا پایان برنامه پنچم را نیز 463 هزار تن اعلام کرد.

عبدایمانی همچنین افزود: سالانه 373 هزار تن مواد خام در مشگین‌شهر در بخش کشاورزی تولید می‌شود که تنها 140 هزار تن آن جذب کارخانه‌ها می‌شود که در دو واحد صنایع تبدیلی شهرستان مشگین‌ فرآوری شده و وارد چرخه مصرف می‌شود.

وی در خصوص ظرفیت آبزی‌پروری شهرستان مشگین‌شهر گفت: این شهرستانتا پارسال 836 تن ماهی تولید کرده که در کنار آن 100 هزار قطعه ماهیان زینتی و 5 میلیون بچه‌ماهی سردآبی و خاویاری به صورت پایلوت در مشگین‌شهر تولید شده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل در ادامهاز تولید یک هزار تن ماهی تا پایان امسال و 2 هزار تن تا پایان برنامه پنجم توسعه خبر داد و افزود: از این تعداد 40 هزار قطعه بچه ماهی سردآبی و 70 هزار قطعه بچه ماهی گرم‌آبی با هدف ترویج آبزی‌پروری رهاسازی شده است./س 

برچسب ها: اردبیل ، تولید ، مواد ، خام ، کشاورزی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.