رسانه هاي لبناني، دقايقي پيش سخنان ميشل سليمان رئيس جمهور لبنان و فرانسوا اولانند رئيس جمهور فرانسه را در نشست خبري مشترك پس از ديدار دوجانبه، منتشر كردند.

به گزارش سرويس بين‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از الميادين؛ ميشل سليمان در اين نشست خبري مشترك، پس از ديداري چند ساعته با فرانسوا اولاند با بيان اينكه لبنان به دنبال بي طرفي در اوضاع جاري منطقه است، از تاثير پيامدهاي اين اوضاع بر لبنان، سخن گفت.
وي در ادامه افزود: كشورش از ماموريت اخضر ابراهيمي فرستاده ويژه سازمان ملل متحد و اتحاديه عرب در امور سوريه حمايت كرده و خواستار حل ديپلماتيك بحران سوريه و پايان بحران 18 ماهه اين كشور است.
فرانسوا اولاند رئيس جمهور فراهم هم در ادامه نشست خبري، با اشاره به اينكه سفرش به لبنان در مرحله اي حساس انجام شده است، از تلاش هاي كشورش براي تامين امنيت، استقلال و  وحدت لبنان، سخن گفت.
وي همچنين ترور وسام الحسن رئيس دستگاه اطلاعات امنيت لبنان را محكوم و از كمك فرانسه به لبنان براي كشف عاملان اين جنايت، خبر داد.
اولاند همچنين از روابط اين كشور با تمامي احزاب لبنان سخن به ميان آورد و در مورد انتقال بحران از كشورهاي همجوار به لبنان، هشدار داد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار