رئیس فدراسیون تکواندو گفت: فدراسیون های ورزش بنگاه اقتصادی نیستند و برای درآمدزایی نیاز به زمان و فاکتورهای بسیاری است.

سید محمد پولادگر در گفتگو با خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران افزود: شرایط مالی فدراسیون تکواندو چندان جالب نیست و اگر مسئولان از لحاظ مالی کمکي به فدراسیون نکنند با مشکلات شدیدی روبرو خواهیم شد.
 
وی افزود: با توجه به اینکه رشته المپیکی هستیم 48 درصد بود، بودجه را دریافت کرده ایم در حالیکه رشته های غیر المپیکی حدود 35 درصد بودجه کل امسال را دریافت کرده اند.

* مشکلی با مربی خارجی تکواندو وجود ندارد

 وی در خصوص قرارداد مربی خارجی در تکواندو و شرایط کمیته ملی المپیک در این رابطه گفت:  با حضور کانگ شین چال سرمربی کره ای تیم ملی پومسه موافقت شده است زیرا قرار داد وی با فدراسیون تکواندو کوتاه مدت است.

وی ادامه داد: شرایط جدید کمیته ملی المپیک برای مربیان خارجی در زمانی اعلام شده که کانگ یک ماه و نیم است که با فدراسیون  قرار داد همکاری امضا کرده وبا توجه به قرارداد سه ماهه وی حدود نیمی از آن باقی مانده و به  همین علت مشکلی در این مورد وجود ندارد.

*سالن مسابقات جام فجر تعیین نشده است

 پولادگر در خصوص برگزاری مسابقات بین المللی جام فجر تصریح کرد: جام بین المللی فجر اول و دوم دی در تهران برگزار می شود اما هنوز سالن برگزاری این رقابت ها تعیین نشده است.
 در نظر داریم خانه تکواندو تهران را برای رقابت های بانوان، و یکی از سالن های آزادی و یا افراسیابی، را برای مسابقات بخش مردان آماده کنیم.
 
وی افزود: فکر نمی کنم حضور تیم ها در مسابقات جام فجر با توجه به همزمانی با سال نو میلادی مشکلی داشته باشند بسیاری تورنمنت های خارجی نیز وجود دارد که همزمان با عید نوروز ما برگزار می شود اما تیم های ایرانی در آن شرکت می کنند.

*سرمربی تیم ملی بانوان داخلی است

 پولادگر در مورد انتخاب سرمربی تیم ملی تکواندو و بانوان گفت:  با چانگ سرمربی سابق و کره ای تیم ملی بانوان قطعا همکاری نخواهیم داشت و در نظر داریم از مربی داخلی برای این بخش استفاده کنیم مربیان ملی ایرانی خوبی داریم که در آینده از آنها بهره برداری لازم خواهد شد.

* بودجه ای برای خرید هوگوهای جدید نداریم

 وی در مورد خرید هوگوهای الکترونیکی جدید اظهار داشت: بودجه ای برای خرید هوگوهای جدیدی الکترونیکی نداریم زیرا در حال حاضر مشکلات بسیاری در هزینه های جاری داریم هوگوهای "دی دو" که به تعدادی محدود برای تیم ملی خریداری شده در اختیار بازیکنان برای مسابقات لیگ برتر است و دراین خصوص مشکلی ایجاد نخواهد شد.

* هوگوهای رایگان در جام فجر داریم

 وی ادامه داد:  یک شرکت جدید کره ای به نام KPMP  به تازگی تاییدیه ورود هوگوهای الکترونیکی را از فدراسیون جهانی تکواندو دریافت کرده و با صحبت های انجام شده قرار است این هوگوها به صورت رایگان برای تبلیغات بیشتر در مسابقات جام فجر استفاده شود.

*رقابت برای تولید هوگو خوب است

وی گفت: دو بار به عنوان نماینده ای از کمیته ارزیابی هوگوهای الکترونیکی فدراسیون جهانی ماموریت داشتم تا در مسابقات داخلی و  اوپن کره جنوبی این هوگوها را بررسی کنم که  مورد تایید فدراسیون جهانی قرار گرفته است. این هوگوها در امتیاز دهی بهتر از هوگوهای "دی دو" عمل می کنند.
 
پولادگر تصریح کرد:  در مسابقات المپیک نیز امتیاز گری با هوگوهای الکترونیک "دی دو" برای ورزشکاران بسیار سخت بود ضمن آنکه وجود یک شرکت دیگر در ساخت هوگوهای الکترونیکی از نظر آنکه منحصر به شرکتی خاص نباشد و ایجاد رقابت کند بهتر است.

* ماندگاری تکواندو در المپیک بررسی می شود

 رئیس فدراسیون تکواندو کشورمان در خصوص حضور در جلسه شورای اجرایی فدراسیون تکواندو افزود: جلسه شورای اجرایی فدراسیون تکواندو در مورد بازی های المپیک لندن و مسابقات آتی بحث خاصی دارد و اتفاقات المپیک را بررسی می کند.

وی گفت:  قرار است جلسه IOC  در سال 2013 در آرژانتین برگزار شود که در خصوص تعیین رشته های المپیکی  بررسی خواهد شد اما برگزاری این جلسه  در کشور آرژانتین نیز بسیار جالب توجه است.
 
وی در مورد بررسی مسابقات تکواندو المپیک لندن و آینده حضور این رشته در بازی های المپیک تصریح کرد: اتفاقات بسیار خوبی در مسابقات تکواندو المپیک رخ داد که به سود ابقای این رشته در بازی های المپیک است که از جمله آن می توان به تقسیم  مدال های طلا در دو بخش مردان و زنان بین کشورهای شرکت کننده  اشاره کرد که برای نخستین بار اتفاق افتاد.
در واقع از بین 32 مدال توزیع شده در المپیک 20 کشور صاحب مدال شدند و این مورد نیز برای اولین بار بود.

پولاد گر افزود: کشورهای گمنامی همچون گابن صاحب مدال شدند و یا آرژانتین برای نخستین بار در المپیک و در رشته تکواندو صاحب مدال طلا شد

* موزه تکواندو  ماه آینده افتتاح می شود

 وی در مورد افتتاح سالن تمرین موزه تکواندو گفت: این ساختمان در حال تکمیل است و با این روند کاری پر سرعت حداکثر  تا یک ماه آینده با برنامه ریزی صورت گرفته افتتاح خواهد شد و در واقع این مکان برای مسابقات جام فجر تکمیل و آماده می شود.

وی اضافه کرد:  تبریز قرار بود میزبان مسابقات بین المللی  جام فجر شود که با تغییر مدیر کل اداره ورزش و جوانان  استان آذربایجان  شرقی با مسائل مالی آن توافقی حاصل نشد.

* به فکر ساخت هوگوهای داخلی هستیم

 رئیس فدارسیون  تکواندو در مورد ساخت هوگوهای الکترونیکی  داخلی گفت:  مشغول برنامه ریزی در این خصوص هستیم و این مورد نیاز به سرمایه گذاری دارد و سرمایه گذاران داخلی نیز به دنبال هزینه کردن در بخش هایی هستند که پر بازدید و پر سود باشد.
 
وی در مورد عدم تیم داری استان اصفهان در لیگ برتر اظهار داشت:  اصفهان در سالهای گذشته در لیگ تیم هایی همچون همسا،  ذوب آهن و فولاد ماهان را داشته اما در سالهای اخیر کمتر در بخش تکواندو  حضور داشته است.

*فدراسیون ها بنگاه اقتصادی نیستند

 رئیس فدراسیون تکواندو با ابراز ناراحتی ازکمبود بودجه فدراسیون ها تصریح کرد:  ندادن بودجه به فدراسیون هایی چون تکواندو زیاد منطقی به نظر نمی رسد مسئولان باید هزینه نکردن را زودتر اعلام می کردند زیرا فدراسیونی ها بنگاه اقتصادی نیستند و برای رسیدن به مقصود و در آمد زایی نیاز به صدها فاکتور است./مح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار