نخستین جلسه شورای کارشناسی فنی فدراسیون تکواندو در خصوص عملکرد تیم ملی در بازی‌های المپیک 2012 لندن سرانجام پس از مدتی تاخیر در فدراسیون تکواندو برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران‌، این جلسه با حضور سید محمد پولادگر، غلامحسن ذوالقدری رئیس و دبیر فدراسیون تکواندو‌، هادی افشار مشاور جوان فدراسیون، اصغر رحیمی ناظر کمیته ملی المپیک، محمد رضا زوار سرمربی تیم ملی نوجوانان ،‌سید نعمت خلیفه از مربیان ، فریبرز عسگری،‌علی محمد بسحاق و هادی ساعی سرمربی،‌مربی و مدیر فنی تیم های ملی تکواندو همراه با بیژن مقانلو و مهدی بی باک سرمربی و مربی تیم ملی امید در محل فدراسیون برگزار شد که پس از بحث و تبادل نظر در خصوص عملکرد ملی پوشان در المپیک در گروه مردان سه دلیل برای نتیجه نگرفتن تیم ملی از سوی فدراسیون اعلام شده است که دلیل اول آن برخی مصاحبه ها و اظهار نظرهای مغرضانه قبل و بعد از بازی‌های المپیک باعث عدم تمرکز و حواشی در تیم ملی و جامعه تکواندو شده است.

دلیل دوم، دو ملی پوش اعزامی به دلیل آسیب دیدگی‌های کهنه به اوج آمادگی لازم در المپیک 2012 لندن دست پیدا نکردند.

و دلیل سوم نیز، یوسف کرمی در اوج آمادگی فیزیکی متاسفانه با بحران روحی و روانی مواجه شد و متصاقب آن به نتیجه دلخواه دست پیدا نکرد.

در پایان جلسه هم،‌تمامی اعضا به این جمع بندی رسیدند که کسب مدال نقره المپیک از تیم دو نفره مردان با مد نظر قرار دادن مشکلات و حواشی ایجاد شده نتیجه قابل قبولی عنوان شده است!

همچنین مرحله دوم این شورا هم به بررسی و تهیه دستور العمل آیین نامه نظام انتخاب مربیان تیم‌های ملی‌،‌ بررسی راهکار‌های ارتقا مهارت‌های روانی ملی پوشان و بررسی و جمع بندی در خصوص رویدادهای پیش رو می‌پردازد.

این جلسه در حالی با تاخیر برگزار شد که بلافاصله پس از بازگشت تیم ملی از بازی های المپیک 2012 لندن در روز 23 مرداد، مسئولان فدراسیون با برنامه ریزی قبلی نشست خبری را با حضور کادر فنی و ملی پوشان 25 مرداد برگزار کردند و دلیل برگزاری آن را "وظیفه فدراسیون در امر اطلاع رسانی و پاسخگویی به رسانه‌ها" دانستند که امري بی سابقه بود و در همان جلسه عنوان شد که به زودی دلایل نتیجه نگرفتن تیم ملی در نشست کمیته فنی بررسی می‌شود اما این نشست تا 18 شهریور به طول انجامید.

در این نشست که چندان هم کارشناسی به نظر نمی‌رسد اولین مقصر رسانه‌ها از سوی فدراسیون قلمداد شده‌اند در حالیکه منطقی‌تر بود دلایل فنی اعلام شود در صورتیکه فدراسیون تکواندو چندین ماه قبل از اعزام ملی پوشان به بازی‌های المپیک همچون گذشته با تدابیر ویژه و کنترل شده‌ای اجازه ارتباطات تکواندو کاران را داده بود و با این برخوردهای کنترل شده اعلام مشکلات"حواشی رسانه‌ای" چندان حرفه ای نیست که این چنین عنوان شود.

از سویی دیگر اگر برخوردهای سلیقه‌ای و شخصی هم در کار باشد حداقل در مسیر آماده سازی و حضور ورزشکاران در بازی‌های المپیک همه رسانه‌ها به نوعی به حمایت از ورزش ایران در بزرگترین رویداد جهان پرداختند زیرا در اینجا دیگر بحث ملی در میان بوده و صحبت از شخص خاصی نیست.

فدراسیون در اینجا باید نکات حاشیه‌ای ایجاد شده برای تیم ملی قبل از بازی‌ها را اعلام کند تا بدانیم این حواشی در مقایسه با حواشی فدراسیون‌های تعلیقی همچون قایقرانی، دوچرخه سواری و تیر و کمان تا چه حدی بوده است.

در نشست خبری و مصاحبه‌های انجام شده کادر فنی همواره اعلام کرده بود که ملی پوشان در اوج آمادگی راهی لندن شده‌اند اما دلیل دوم شورای کارشناسی خلاف آن را اعلام کرده و سوال اینجا است که اگر ملی‌پوشان مصدومیت قدیمی داشتند، کادر فنی با اطلاع قبلی دست به ریسک اعزام آنها زده است.

در حالی که در دلیل دوم شورای کارشناسی اعلام کرده ملی پوشان به آمادگی لازم در المپیک نرسیده‌اند در دلیل سوم عنوان شده یوسف کرمی در اوج آمادگی فیزیکی نتوانسته صاحب نتیجه دلخواه شود که این دو جمله تناقض گویی را کاملاً در این اطلاعیه نشان می‌دهد. مسئولان و مربیان باید بحران روحی و روانی کاپیتان تیم ملی را عنوان کنند نه اینکه رسانه‌ها را دلیل عدم تمرکز ملی پوشان بدانند.

این در حالی است که کرمی پیش از بازی‌ها بارها اعلام کرده بود که اگر از خودم مطمئن نباشم هرگز به المپیک نمی‌روم و باز هم آمادگی کامل ملی پوشان بارها قبل از آغاز مسابقات از سوی کادر فنی تیم ملی تأیید شده بود.

در این جلسه اعضا و مسئولان نتایج تیم ملی را با وجود مشکلات و حواشی که از آن بی خبریم و عنوان نشده نتیجه تیم ملی در این المپیک را قابل قبول عنوان کرده اند، در حالیکه به نظر می رسد نتیجه کلی باید از سوی مسئولان وزارت ورزش و جوانان و کمیته ملی المپیک مورد تأیید نهایی قرار گیرد./ق

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار