پس از اقدام نیروهای امنیتی بحرین در بازداشت کردن یکی از اعضای ارشد مرکز حقوق بشر این کشور، جمعیت وفاق ملی- اسلامی بحرین این اقدام رژیم حاکم این کشور را محکوم کرد.

به گزارش سرويس بين‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از پایگاه خبری شبکه العالم، جمعیت وفاق ملی- اسلامی بحرین اقدام رژیم حاکم این کشور را در بازداشت کردن یوسف المحافظه، فعال حقوق بشر و عضو ارشد مرکز حقوق بشر این کشور محکوم کرد.
 
نیروهای امنیتی رژیم حاکم بحرین یوسف المحافظه را به علت مشارکت در تظاهرات مسالمت‌آمیز بازداشت کردند. شرکت‌کنندگان در این تظاهرات بر حق آزادی بیان مردم تاکید کردند.
 
جمعیت وفاق ملی- اسلامی بحرین خواستار آزادی هرچه سریع‌تر یوسف المحافظه شد و اعلام کرد: بازداشت المحافظه بخشی از اقدامات امنیتی رژیم است که در آن فعالان حقوقی و شهروندان را هدف قرار داده است و به علت مواضع شهروندان از آن‌ها انتقام‌جویی می‌کند.
 
پایگاه اطلاع رسانی جمعیت وفاق ملی- اسلامی بحرین اعلام کرد، رژیم حاکم به هیچ یک از توصیه‌ها و درخواست‌های جامعه بین‌الملل، از جمله کمیته حقیقت‌یابی که به ریاست شریف بسیونی تشکیل شد، توجهی نکرده است و همچنان به نقض حقوق بشر ادامه می‌دهد به گونه‌ای که کشور را به گورستان حقوق بشر تبدیل کرده است.
 
یوسف المحافظه، عضو مرکز حقوق بشر بحرین، روز جمعه (۱۲ آبان) در روستای الدراز، محلی که درآن تظاهرات مسالمت‌آمیز مردمی برگزار شده بود، بازداشت شد.
 
نقلاب بحرین از اواسط فوریه سال ۲۰۱۱ میلادی آغاز شد و مردم این کشور با الهام گرفتن از انقلاب‌های تونس و مصر، تظاهرات گسترده ضد استبداد در این کشور برگزار کردند؛ اما رژیم بلافاصله با کمک نیروهای سعودی، در صدد سرکوب خشونت‌آمیز اعتراض‌های صلح‌آمیز مردم این کشور برآمد.
 
تاکنون، ده‌ها معترض در سرکوب نیروهای امنیتی بحرین شهید و صد‌ها نفر از جمله پزشکان و پرستاران صرفاً به دلیل مداوای انقلابیون زخمی بازداشت شده‌اند.
برچسب ها: بین الملل ، بحرین ، محکوم
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار