مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندارن گفت: استان مازندران دارای حدد یک هزار موقوفه غیرمتصرفی است که دارای متولی‌اند.





به گزارش گروه استان هاي باشگاه خبرنگاران ، حجت‌الاسلام سیف‌الله سهرابی گفت: به تلاش اداره کل اوقاف و امور خیریه مازندران همایش متولیان موقوفات غرب استان مازندران هفتم آبان ماه برگزار شد.

وی افزود: این همایش که ویژه متولیان غرب استان مازندران بوده با حضور 60 متولی موقوفات شهرهای نور، نوشهر، تنکابن، عباس‌آباد و رامسر در امامزاده سید نبی(ع) نوشهر برپا شد.

سهرابی اضافه کرد: وقف سنت حسنه‌ای است که از گذشته به اشکال مختلف در تاریخ بشر وجود داشته و دین اسلام آن را در مسیری روشن، منطقی، هدفدار و دقیق قرار داده است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران ادامه داد: باور به آخرت، امید به آینده روشن و اعتماد به فضل الهی از مهم‌ترین پیامدهای توسعه و تعمیق سنت حسنه وقف در جامعه است.

سهرابی ادامه داد: عمل به نیات واقفان مطابق وقف‌نامه، احیای موقوفات از دست رفته، ترویج وقف‌های جدید و مشارکت در وقف از وظایف این سازمان و ارزشمندترین عمل است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان مازندران متذکر شد: ارتباط و تعامل متولیان موقوفات با اداره اوقاف، آموزش این افراد در راستای چگونگی اداره موقوفات و گسترش آگاهی همگانی از مواد قانونی موقوفات مهم‌ترین اهداف برگزاری این همایش است.

این مسئول در پایان اذعان داشت: استان مازندران دارای 975 موقوفه غیرمتصرفی است که دارای متولی‌اند و همچنین 12 هزار و 755 موقوفه متصرفی که تولیت آن را ادارت اوقاف و امور خیریه برعهده دارند./ج1

برچسب ها: ساری ، وقف ، امور خیریه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.