تاکنون 97 نقطه از مراکز مرتبط با حوزه سلامت تحت پوشش شبکه ملی سلامت (شمس) قرار گرفته اند.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران قم، رئیس اداره آمار و فناوری اطلاعات دانشگاه علوم پزشکی قم افزود: درحال حاضر و در فاز نخست اجرای این طرح نزدیک به 5 هزار نقطه در سراسر کشور شامل بیمارستانها، ستادهای دانشگاهها ومراکز تحقیقاتی به این شبکه متصل شده اند.
سعید کیال با اشاره به اینکه در استان قم 170 نقطه باید به شبکه ملی سلامت متصل شوند افزود: 18 نقطه با استفاده از فیبرنوری و مابقی نیز از طریق شبکه اینترانت به این شبکه متصل خواهند شد.
رئیس اداره آمار و فناوری اطلاعات دانشگاه علوم پزشکی قم با بیان اینکه تاکنون با همکاری شرکت مخابرات استان 97 نقطه از مراکز مرتبط با حوزه سلامت با استفاده از فیبرنوری و اینترانت تحت پوشش شبکه ملی سلامت (شمس) قرار گرفته اند تصریح کرد: طبق ارزیابی های وزارت بهداشت و با توجه به زیرساخت های ایجاد شده در استان، دانشگاه علوم پزشکی توانست رتبه چهارم را در ایجاد زیرساخت های لازم بمنظور اتصال به شبکه ملی سلامت کسب کند.
کیال از اتصال 18 پایگاه اورژانس، 29 پایگاه بهداشتی، 17 خانه بهداشت، 21 مرکز بهداشتی و درمانی شهری و 6 مرکز بهداشتی درمانی روستایی، 5 مرکز تحقیقاتی و یک خوابگاه به این شبکه خبر داد و گفت: برای اجرای فاز نخست این طرح در استان قم تاکنون حدود 2 میلیارد ریال اعتبار در مدت حدود یکسال از منابع اعتباری وزارت بهداشت هزینه شده است./س
برچسب ها: قم ، طرح سلامت ، پیشروی قم
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.