رئیس نظام صنفی کشاورزی خوزستان گفت: با اقدام به موقع نظام صنفی کشاورزی خوزستان شاهد متعادل شدن نرخ خرید تضمینی شلتوک هستیم.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران خوزستان،مسعود اسدی اظهار کرد: پیرو جلسه ای که از سوی نظام صنفی کشاورزی استان با حضور نمایندگانی از استانداری، جهاد کشاورزی، شرکت غله، انجمن برنج و همچنین سازمان صنعت، معدن و تجارت برگزار شد نرخ خرید شلتوک از 700 تومان به 850 تومان افزایش یافت.
 
اسدی با اشاره به اینکه نرخ خرید تضمینی برنج اعلام شده از سوی دولت به دلیل پائین بودن نرخ با انتقاد بسیاری روبرو بود، ابراز امیدواری کرد: خرید تضمینی محصولات کشاورزی در سالی که مزین به سال حمایت از تولید ملی، کار و سرمایه ایرانی است بتواند گامی برای ترغیب کشاورزان و شالیکاران به افزایش تولید بیشتر و کیفیت بالاتر باشد.

شهرهای رامهرمز، شوشتر، باغملک، ایذه و شادگان از جمله شهرهای برنج خیز استان به شمار می رود. استفاده از روشهای خشکه ‌کاری، انجام کشت تاخیری با استفاده از ارقام زود‌رس، به ‌کارگیری رژیم آبیاری متناوب به‌ جای غرقابی دائم و کاشت با استفاده از انواع خطی کارها و به‌ صورت خشکه از جمله روشهای امسال برای کشت برنج در استان بود.

برداشت برنج تا نیمه آذر ماه در استان ادامه دارد و همزمان با برداشت برنج، کار خرید نیز با همکاری تعاون روستایی، شرکت غله و خدمات بازرگانی و بخش خصوصی استان انجام می شود.
 
برنجهای تولید شده در استان علاوه برتامین نیاز داخلی به استانهای دیگر کشور نیز ارسال می شود. 80 درصد کشت استان به صورت مستقیم و 20 درصد به صورت نشایی انجام می شود./س
  
برچسب ها: نرخ ، شلتوک ، متعادل
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.