پليس آگاهي تهران بزرگ در اقدامي غافلگيرانه فردي را دستگير كرد كه از جيب بران سابقه دار و حرفه اي است.

 
 
به گزارش گروه حوادث باشگاه خبرنگارارن از پايگاه خبري پليس ‏، در پي وقوع سرقت هاي جيب بري در محدوده مناطق مرکزي شهر تهران بويژه ايستگاه هاي مترو و BRT ، در حوزه پايگاه هفتم پليس آگاهي تهران بزرگ ، اجراي طرح مهار جهت شناسايي و دستگيري سارقان جيب بر در دستور کار کارآگاهان پايگاه هفتم پليس آگاهي تهران بزرگ قرار گرفت . دستگيري سارق هزار چهره :
 
ساعت 12:30 دوم آبان ماه کارآگاهان پايگاه هفتم در ايستگاه اتوبوس BRT خيابان انقلاب ـ نرسيده به ميدان فردوسي متوجه فردي شدند که به صورت سراسيمه از اتوبوس پياده شد .
 
کارآگاهان اين شخص را به صورت نامحسوس مورد مراقبت قرار داده تا نهايتا با ورود وي به داخل رستوراني در محدوده ميدان فردوسي ، او را دستگير و جهت انجام تحقيقات به پايگاه هفتم پليس آگاهي تهران بزرگ منتقل کردند .
 
در بازرسي بدني از فرد دستگير شده که خود را تحت هويت "حسين ياراحمدي" معرفي کرده بود ، مقادير زيادي وجوهات نقد کشف شد که اين شخص در اظهارات اوليه مدعي شد که اين وجوه مربوط به حقوق دريافتي وي مي باشد اما در ادامه تحقيقات قادر به ارائه آدرس و نشاني محل کار خود نشد .
 
کارآگاهان پايگاه هفتم در ادامه تحقيقات خود ، با مراجعه به بانک مجرمان سابقه دار به بررسي سوابق احتمالي اين شخص پرداخته و در فاصله کوتاهي از زمان دستگيري وي اقدام به شناسايي هويت واقعي وي به عنوان يکي از مجرمان سابقه دار در زمينه کيفل قاپي به نام "کيوان . ک" ( 38 ساله ) شدند که از سال 1384 تاکنون بارها به اتهام جيب بري دستگير و روانه زندان شده بود . شناسايي متهم از سوي اولين مالباخته :
 
همزمان با آغاز تحقيقات از "کيوان . ک" و در شرايطي که وي منکر هرگونه ارتکاب سرقت به شيوه جيب بري شده بود ، در مورخه 03/08/1391 فردي با مراجعه به پايگاه هفتم به کارآگاهان اعلام کرد که روز گذشته ( 02/08/1391 ) در ايستگاه مترو مورد سرقت و جيب بري قرار گرفته است ؛ بلافاصله کارآگاهان اقدام به مواجهه ي حضوري ميان کيوان و مالباخته کرده و مالباخته نيز "کيوان . ک" را به صورت 100 درصد مورد شناسايي قرار داد .
 
مالباخته با اطمينان کامل از شناسايي کيوان ، در اظهارات خود به کارآگاهان گفت : " در مورخه 02/08/1391 در ايستگاه مترو امام خميني قصد سوار شدن به قطار را داشتم که همين شخصي که در حال حاضر دستگير شده ( با اشاره به کيوان ) ، خودش را به من چسباند و در حاليکه در ابتدا تلاش زيادي مي کرد تا سوار قطار شود ، بدون آنکه سوار شود !! از من فاصله گرفت و در يک لحظه ناپديد شد ؛ همان موقع و براي اطمينان ، دست خود را بر روي جيب شلوار گذاشتم که متوجه شدم تمامي مبلغ يک ميليون و 500 هزار تومان داخل آن به سرقت رفته است " .اعتراف به سرقت و معرفي همدستان :
 
در حاليکه متهم تا پيش از شناسايي منکر هرگونه سرقت شده و مدعي بود که در طول دو سال گذشته مرتکب هيچگونه سرقتي نشده ، اما پس از شناسايي کامل از سوي مالباخته به ناچار لب به اعتراف گشود و علاوه بر اعتراف به دهها فقره سرقت به شيوه جيب بري در ايستگاه هاي اتوبوس هاي BRT و مترو و همچنين ديگر محل هاي پر تردد در مناطق مرکزي سطح شهر تهران ، دو همدست خود به اسامي "ناصر . م" ( متولد 1347 ) و "داريوش . ز" ( متولد 1350 ) را نيز به کارآگاهان معرفي کرد .
 
کيوان در اعترافات خود به کارآگاهان گفت : " با ناصر و داريوش در داخل زندان آشنا شدم ؛ پس از آزادي از زندان با تشکيل گروه سه نفره شروع به سرقت به شيوه جيب در داخل اتوبوس ، قطار مترو ، ايستگاه هاي مترو و BRT و همچنين محل هاي پر تردد بويژه در محدوده بازار و چهارراه ولي عصر کرديم . در زمان سرقت ، ناصر و داريوش به عنوان "سياه کن" خود را به افراد نزديک کرده و من نيز در يک لحظه و به بهانه شلوغي جمعيت ، در يک لحظه به طعمه چسبيده و پس از هل دادن اقدام به سرقت اموال داخل جيب مي کردم ؛ پس از سرقت نيز تمامي اموال به صورت مساوي بين هر سه نفر ما تقسيم مي شد " .
 
متهم در خصوص ارتکاب سرقت در روز دستگيري خود نيز به کارآگاهان گفت : "در روز دستگيري ، در خيابان انقلاب ـ ايستگاه اتوبوس دروازه دولت اقدام به سرقت 600 هزار تومان پول از يک جوان حدودا 30 ساله و لاغر اندام کرده بودم که پول هاي کشف شده در زمان دستگيري نيز مربوط به همان سرقت است " . دستگيري ديگر اعضاي گروه سارقان جيب بر :
 
با توجه به اعترافات صريح کيوان و شناسايي دو همدست ديگر وي ، کارآگاهان با شناسايي مخفيگاه ناصر در منطقه ياغچي آباد به عنوان يکي از مجرمان سابقه دار ، ضمن انجام هماهنگي لازم قضايي با شعبه 15 بازپرسي دادسراي ناحيه 12 تهران ، در ساعت 06:00 مورخه 08/08/1391 اقدام به دستگيري ناصر در داخل مخفيگاهش کردند ؛ بلافاصله تحقيقات از ناصر آغاز و در همان محل دستگيري لب به اعتراف گشود و به دهها فقره جيب بري به همراه "کيوان" و "داريوش" اعتراف کرد .
 
با اعترافات صريح متهمان و پس از شناسايي دارويش در محدوده چهار راه ولي عصر ، اين محل تحت مراقبت نامحسوس قرار گرفت و در ساعت 08:00 همان تاريخ ( 08/08/1391 ) ، داريوش نيز در چهار راه ولي عصر دستگير و جهت انجام تحقيقات به پايگاه هفتم پليس آگاهي تهران بزرگ منتقل شد که او نيز صراحتا به دهها فقره سرقت و تشکيل گروه سه نفره ي سارقان جيب بر به همراه کيوان و ناصر اعتراف کرد .
 
سرهنگ کارآگاه محمدرضا ذاکر استقامتي ، رئيس پايگاه هفتم پليس آگاهي تهران بزرگ ، با اشاره به شيوه و شگرد متهم اصلي پرونده در استفاده از چهره هاي مختلف در زمان انجام سرقت ها ، گفت : " متهم اصلي پرونده يکي از مجرمان سابقه دار و بسيار حرفه اي در زمينه جيب بري مي باشد که با توجه به سوابق متعدد در زمينه سرقت و جيب بري ، به منظور شناسايي نشدن از سوي مالباختگان و دستگيري توسط پليس ، همواره از چهره هاي مختلف استفاده کرده که بررسي تصاوير مختلف بدست آمده از متهم نشان از تلاش وي جهت تغيير چهره مي باشد " . /ل
برچسب ها: دستگیری ، سارق ، هزار ، چهره
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار