باراک اوباما رئیس جمهور آمریکا و میت رامنی رقیب جمهوری خواه وی در انتخابات ریاست جمهوری، در نظر سنجی ها رقابت شانه به شانه ای دارند اما اوباما در سه ایالت کلیدی اندکی از رقیب خود جلوتر است.

به گزارش سرويس بين‌الملل باشگاه خبرنگاران، بر اساس نظرسنجی مؤسسه ایپسوس که برای خبرگزاری رویترز صورت گرفته است، در سطح ملی، باراک اوباما و میت رامنی هر کدام چهل و شش درصد آرا را به خود اختصاص دادند و از اول اکتبر هیچکدام در این نظر سنجی که چهار روز انجام شد، با اختلاف چشمگیر از دیگری پیش نیفتاد.

باراک اوباما در ایالت ویرجینیا سه درصد (چهل و هشت در مقابل چهل و پنج درصد) و در ایالت‌های اوهایو و فلوریدا دو درصد (به ترتیب چهل و هفت در مقابل چهل و پنج درصد و چهل و هشت در مقابل چهل و شش درصد) از رقیب جمهوری خواه خود پیش است اما با در نظر گرفتن حاشیه خطا در نظرسنجی، این فاصله اندک نمی تواند برای اوباما برتری محسوب شود.

در ایالت کلرادو یکی از هشت ایالت کلیدی در تعیین برنده انتخابات ریاست جمهوری، هر یک از این دو نامزد چهل و شش درصد آرا پرسش شوندگان را به خود اختصاص دادند. پیروز رقابت در این ایالت نامزدی است که دویست و هفتاد رأی الکترال را به خود اختصاص دهد.

با این حال بیشتر آمریکایی‌ ها (پنجاه و دو درصد) معتقدند رئیس جمهور کنونی باردیگر انتخاب خواهد شد.

سی و دو درصد رامنی را پیروز انتخابات می دانند.

بیشتر ایالت های بزرگ آمریکا طرفدار باراک اوباما تلقی می شوند بنابراین رامنی باید برای راهیابی به کاخ سفید در حدود ده ایالت که در نتیجه انتخابات سرنوشت ساز هستند، پیروز شود.

امسال، رأی گیری های پیش از موعد هم نقش تعیین کننده‌تری نسبت به انتخابات قبلی ایفا می کنند. بیست و هفت درصد پرسش شوندگان اعلام کردند از این طریق رأی داده اند. در این رأی‌گیری، رئیس جمهور دموکرات پنجاه و یک درصد و میت رامنی چهل و چهار درصد آرا را کسب کردند.

در ایالت های کلرادو، فلوریدا و اوهایو رئیس جمهور کنونی در رأی گیری پیش از موعد با فاصله زیادی از رقیبش پیشی گرفته است.

اما در ایالت ویرجینیا تنها ده درصد رأی دهندگان در رأی گیری پیش از موعد شرکت کردند بنابراین پیش بودن باراک اوباما در این ایالت (پنجاه و یک درصد در مقابل چهل و پنج درصد در کل آرا مأخوذه) چندان تعیین کننده نیست.

در انتخابات سال دو هزار و هشت، سی درصد واجدین شرایط شرکت در انتخابات از طریق رأی گیری پیش موعد رأی خود را به صندوق انداختند و رأی گیری پیش از موعد یکی از عوامل پیروزی باراک اوباما تلقی شد زیرا این شیوه رأی گیری با استقبال رأی دهندگان طبقه کارگر و اقلیت‌ها که بیشترشان طرفدار دموکرات ها هستند، روبرو شد.
برچسب ها: اوباما ، انتخابات ، رامنی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار