در حالی که رژیم آل خلیفه اخیرا تظاهرات در این کشور را ممنوع کرده بود، مردم بحرین امروز جمعه با نادیده گرفتن این دستور به خیابانها سرازیر شدند.

به گزارش سرويس بين‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاری آلمان، ممنوعیت تظاهرات در بحرین که این هفته در این کشور اعلام شد امروز جمعه به درگیری بین نیروهای پلیس و مخالفان این قانون در بخش هایی از بحرین منجر شد.

فعالان می گویند شماری از مخالفان در این درگیری ها زخمی شدند .

گزارش های اخیر حاکی از زخمی شدن دو نفر در تظاهرات بحرین بوده است ولی هنوز این گزارش ها مورد تایید منابع موثق قرار نگرفته است.

از سوی دیگر شبکه تلویزیونی یورونیوز گزارش داد: ممنوعیت برگزاری تظاهرات در بحرین که اعتراض مردم را به دنبال داشت، مورد انتقاد جامعه بین الملل قرار گرفت.

 منامه شب گذشته شاهد درگیری تظاهر کنندگان بحرینی با پلیس بود. تظاهرکنندگان در پاسخ به شلیک گاز اشک آور از سوی پلیس ضد شورش، به سوی نیروهای امنیتی ککتل مولوتوف پرتاب کردند. تصمیم وزیر کشور و اعلام ممنوعیت برگزاری هر گونه تظاهرات که محرک درگیریهای دیشب تلقی می شود، خشم گروه های مخالف بحرینی و همچنین اعتراض جامعه بین الملل را به دنبال داشت. بان کی مون دبیرکل سازمان ملل از دولت بحرین درخواست کرد، از تصمیم خود درخصوص ممنوعیت برگزاری تظاهرات منصرف شود. واشنگتن نیز از تصمیم وزارت کشور بحرین ابراز نگرانی کرد.

این کشور که توسط خانواده سنی خلیفه اداره می شود، از فوریه سال2011  شاهد تظاهرات گسترده شیعیان که در این کشور در اکثریت قرار دارند، بوده است. مردم بحرین همزمان با انقلاب در تونس و مصر، تلاش خود برای کسب آزادی و دمکراسی را آغاز کردند. سرکوب وحشیانه تظاهرکنندگان از سوی دولت، تاکنون دهها کشته برجای گذاشته است. صدها مخالف بحرینی نیز در جریان این اعتراضات دستگیر و زندانی شده اند.

برچسب ها: بحرین ، مخالفان ، تظاهرات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار