دامداران در تولید شیر ، بیشترین زحمت را می کشند و زیر قیمت تمام شده شیر با به فروش می رسانند اما بیشترین سود را صنایع لبنی نصیب خود می کنند.



سلطانی رئیس اتحادیه دامداران ایران در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران  با بیان مطلب فوق افزود: به دلیل افزایش قیمت علوفه و نهاده های تولید قیمت تمام شده ی شیر نیز افزایش یافته است، قیمت تمام شده هر کیلو شیر خام 1100 تومان است که دامداران 930 تومان به فروش می رسانند.

وی ادامه داد: دامداران بیشترین زحمت را برای تولید شیر می کشند اما شرکت های لبنی با افزایش دو چندان قیمت مواد لبنی خود 40 درصد بیشترین سود را می برند در صورتی که تولید کننده ومصرف کننده متضرر می شوند و باعث کاهش مصرف صنایع لبنی می شود.

سلطانی افزود: امسال سال حمایت از تولید ملی است و باید همه ی مسئولان به تعهدات خود عمل کنند و وضعیت تولید و تولید کنندگان را بررسی و در جهت حل آن اقدام کنند.


وی تصریح کرد: نباید مسئولان برخورد تدافعی با تولید کنندگان داشته باشند زیرا بعد از انقلاب اسلامی دامداران ایران توانستند با افزایش تولید ما را از وابستگی نجات دهند.

سلطانی اضافه کرد: افزایش تولید صنایع لبنی به قدری است که علاوه بر جوابگوی نیاز داخل میزان صادرات نیز افزایش پیدا کرده است.

وی خاطر نشان کرد: باید انگیزه ی دامداران را برای تولید افزایش داد و مصرف کنندگان را هم ترغیب به مصرف مواد لبنی کرد.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار