نائب رئیس انجمن ام اس گفت: شیوع ام اس در افراد جوان بیش از سایر افراد است و خانم ها 3 تا 3/53 برابر بیشتر از مردان دچار این بیماری می شوند.

به گزارش خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران حاضر در محل؛ محمد علی صحرائیان، نائب رئیس انجمن ام اس در حاشیه نهمین کنگره بین المللی ام اس در جمع خبرنگاران گفت: انجمن ام اس از سال 1378 تشکیل شد و طی این سال بیش از 18 هزار بیمار ام اسی در این انجمن ثبت نام شده اند که نزدیک به 14 هزار نفر آن ها تهرانی هستند.

وی افزود: در 6 ماهه اول امسال در انجمن ام اس، در مجموع 1250 بیمار ام اسی کمک هزینه ماهیانه و بیش از 1000 بیمار به صورت موردی هزینه درمانی دریافت کرده اند.

صحرائیان اظهار داشت: در انجمن ام اس در فاصله زمانی اول فروردین تا پایان شهریور ماه همچنین بیش از 800 مورد فیزیوتراپی و 4 اردوی تفریحی برای بیماران مبتلا به ام اس صورت گرفته است.

وی تاکید کرد: همچنین تفاهم نامه هایی از سوی انجمن ام اس با شهرداری و سازمان های دیگر همچون بنیاد بیماریهای خاص امضا شده است.

صحرائیان با بیان اینکه بحث آموزش به بیماران و پزشکان به صورت جدی در انجمن ام اس دنبال می شود یادآور شد برگزاری بیش از 80 جلسه آموزشی و 70 جلسه مشاوره اي طی 6 ماهه اول سال 91، موید جدیت انجمن ام اس در خصوص آموزش بیماران و پزشکان است.

وی یادآور شد: انجمن ام اس ایران هر ساله یک کنگره بین المللی برگزار می کند که یکسال در تهران و سال بعد در یکی از مراکز استان ها است.

صحرائیان با اشاره به اینکه کنگره سال گذشته در مشهد، امسال در تهران و سال آینده در اصفهان است خاطرنشان کرد: در کنگره امسال که در روزهای 11 و 12 آبان ماه در محل هتل المپیک تهران در حال برگزاری است آخرین دستاوردها و مباحث مرتبط با ام اس ارائه می شود.

*آمار دقیق مبتلایان به ام اس مشخص نیست

نائب رئیس انجمن ام اس در ادامه ا فزود: در سالهای اخیر شیوع ام اس در کشورمان افزایش یافته که این افزایش در استان های مرکزی بیشتر بوده است.

صحرائیان گفت: اصفهان، تهران و فارس سه استانی هستند که شیوع ام اس در این مناطق بسیار بالا است.

وی یادآور شد: در این سه استان، شیوع ام اس حدود 70 تا 80 مورد در 100 هزار نفر است که این آمار در مقایسه با بسیاری از استان های دیگر بسیار بالاتر است.
عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران با بیان اینکه آمارهای گوناگونی در خصوص بیماری ام اس ارائه می شود تاکید کرد: در واقع آمار دقیق مبتلایان به ام اس در کشور مشخص نیست و آمارهایی که ارائه می شود تا حدودی نزدیک به واقعیت است.

صحرائیان با اشاره به شیوع ام اس در ایران یادآور شد: اگرچه شیوع ام اس در ایران در مقایسه با اغلب کشورهای جهان کمتر است اما شیوع این بیماری در کشورمان در مقایسه با کشورهای منطقه تاحدودی بالاتر است.

وی اظهارداشت: تاکنون علت دقیق بیماری ام ا س مشخص نشده است اما برخی از عوامل همچون عموامل محیطی، ژنتیکی و شغلی در ارتباط با این بیماری شناخته شده اند.

*شیوع ام اس در خانم ها 3تا 3/5 برابر مردان است

نائب رئبس انجمن ام اس تاکید کرد: بیماری ام اس در یک منطقه آرام افزایش می یابد و پس از گذشت مدت زمان نه چندان طولانی، شیوع قابل ملاحظه ای می یابد.

صحرائیان با اشاره به اپیدمیولوژی بیماری ام اس و شیوع آن در زنان و مردان یادآور شد: شیوع ام اس در خانم ها 3 تا 3/5 برابر مردان است و همچنین این بیماری در بین افراد جوان و سنین 20 تا 40 سال شیوع بیشتری دارد.

وی گفت: ام اس بیماری کشنده ای نیست ولی در عین حال می تواند ناتوان کننده باشد.

عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران افزود: در دنیا درمان قطعی برای ام اس وجود ندارد، در عین حال درمان های خوبی برای کنترل بیماری و کاهش علائم ام اس کشف شده است./ح
برچسب ها: ام اس ، مغز ، هزینه درمان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار