مدیر کل دفتر بازرسی، ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی توجه به ارتقاء کیفیت سلامت را مهمترین برنامه وزارت بهداشت عنوان کرد.

 به گزارش خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران، دکتر سجادی در همایش سالانه ادارات بازرسی، ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات دانشگاههای علوم پزشکی کشور که در مشهد برگزار شد با اشاره به اینکه ارتقاء کیفیت خدمات یکی از تاکیدات مقام معظم رهبری به شمار می رود خاطر نشان کرد: در ارزیابی عملکرد آن چیزی که مورد هدف قرار می گیرد کیفیت خدمات سلامت بر اساس استانداردهای تعریف شده به جامعه است.
 
وی با اشاره به اینکه ارزیابی عملکرد وظیفه ای که هر سازمان برای پاسخگویی به جامعه بر عهده دارد خاطر نشان کرد: نیروی انسانی، تجهیزات و بودجه تنها بخشی از کیفیت به شمار می رود و مهمترین اصل در دستیابی به کیفیت تسلط به علم و روش دستیابی به آن است.
 
مدیر کل دفتر بازرسی ، ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی با اشاره به اینکه وزارت بهداشت سه وظیفه مهم آموزش، پژوهش و خدمات سلامت را بر عهده دارد تصریح کرد: خدمات سلامت به دلیل ارتباط  با علم و بعد انسانی عاطفی، و ارائه خدمات پیشگیری، درمانی، بازتوانی مهمترین و پیچیده ترین خدمتی است که در وزارت بهداشت ارائه می شود.
 
دکتر سجادی  با اشاره به اینکه  خدمات ارائه شده در حوزه خدمات سلامت بسیار گسترده است خاطر نشان کرد: خدمات سلامت باید همراه با موثر بودن خدمات، نتیجه  بخشی و هزینه زا نبودن برای بیمار اجرا شود تا کیفیت خدمات ارتقاء پیدا کند .
 
وی وجود کمیته ارتقاء کیفیت در مرکز درمانی ، وجود کمیته های مدیریت خطر در مرکز درمانی به منظور جلوگیری از ارتقاء خدمات ایمن به بیمار و جلوگیری از خطاهای پزشکی و درمانی و وجود سیستمی برای شناسایی بیماریهای شایع در مرکز درمانی را از جمله شاخصهای ارزیابی عملکرد هر مرکز برشمرد و خاطر نشان کرد: مراکز درمانی که بر اساس این دسته از شاخصها و با تسلط کامل عمل می کنند در ارائه خدمات سلامت می توانند موفق باشند.
 
گفتنی است: همایش سالانه ادارات بازرسی، ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات دانشگاههای علوم پزشکی کشور در مشهد برگزار شد.
برچسب ها: کیفیت ، سلامت ، بهداشت ، جامعه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار