رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی درنمایشگاه بین المللی مطبوعات گفت: مجلس آمادگی دارد بودجه وزارت بهداشت را در سال 92 افزایش دهد.

به گزارش خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران به نقل از وبدا ؛دکتر علاء الدین بروجردی با حضور در غرفه وب­دا واقع در نوزدهمین نمایشگاه بین المللی مطبوعات و خبرگزاری ها اظهار داشت: مساله سلامت یک مساله اساسی است و مجلس آماده است در زمان تصویب بودجه سالیانه دولت که به زودی به مجلس ارائه می شود برای بودجه وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی افزایش و ارتقای لارم را برای ارتقای سلامت مردم و جامعه در نظر بگیرد.
 
وی ادامه داد: واقعیت اینست که یکی از مسائلی که با افکار عمومی مردم گره خورده است مساله سلامت است. بنابراین باید بودجه لازم برای مسائل دارو و درمان و بهداشت مردم را جدی گرفت و فضای مجلس نیز در این ارتباط مثبت است.
 
وی اظهار داشت: البته در کلان برنامه ریزی ها باید به بهداشت و پیشگیری بیش از درمان اهمیت داد. هم اکنون در مسائل بهداشتی و زیست محیطی دچار کاستی های جدی هستیم و لازم است مجلس برای رفع آنها در مساله بودجه توجه جدی تری داشته باشد.
 
دکتر بروجردی گفت: هزینه های درمان در مناطق محروم که از بهداشت کمتری برخوردارند به صورت میلیاردی افزایش می یابد، بنابراین خوبست به پیشگیری از این هزینه ها توجه کنیم.
 
این نماینده مجلس اضافه کرد: متاسفانه مشاهده می شود برخی از مردم در زمینه بهداشت روان و جان خود توجه کافی ندارند و فست فود یا اغذیه های از این دست که مشکل آفرین است استفاده می کنند، لذا لازم است در این زمینه ها فرهنگسازی کنیم.
 
وی با ذکر مثالی از اروپا گفت: در بازار اروپا میوه هایی که سم زدایی شده و در تولید آنها کود شیمیایی کمتری استفاده شده است گران تر عرضه می شود چرا که به سلامت توجه می شود. باید چنین فرهنگی در کشور ما هم رشد پیدا کند./ع
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار