نخست وزير محافظه کار انگليس در پارلمان اين کشور با مخالفت شمار قابل توجهي از هم‌حزبي‌هاي خود در رابطه با لايحه‌اي که نمايندگان مخالف دولت انگليس مبني بر لزوم کاهش بودجه‌ اتحاديه اروپا ارائه کردند، روبرو شد.

به گزارش سرويس بين‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه راشا تودي ؛ سارا فيرت، خبرنگار اين شبکه طي گزارشي از لندن درباره شکست دولت کامرون در رابطه با تصويب لايحه پيشنهادي مخالفان دولت، مبني بر تعيين سهم کمتري براي انگليس در جهت تأمين بودجه اتحاديه اروپا در مجلس عوام اين کشور گفت، حتي برخي از اعضاي حزب محافظه کار، عليه ديويد کامرون در اين خصوص شورش کردند و هم‌صدا با نمايندگانِ مخالف دولت، به اين لايحه رأي دادند.

در حقيقت، اعضاي مجلس نمايندگان انگليس تصويب کردندکه جريان پول نقد از لندن به بروکسل کاهش يابد. اين اولين شکست قابل توجه براي ديويد کامرون در پارلمان انگليس، از سال 2010 ميلادي که قدرت را در اين کشور به دست گرفته تاکنون به حساب مي آيد.

بيش از پنجاه نفر از نمايندگان مجلس عوام انگليس که عضو حزب محافظه کارِ حاکم بر اين کشورند با مخالفان دولت متحد شده و لايحه اي را پيشنهاد کردند که از ميزان کمک هاي نقديِ اعطايي انگليس به اتحاديه اروپا از سال 2014 الي 2020 ميلادي به طور مستمر کاسته شود.

کامرون در صحن مجلس عوام گفت، هنگامي که ما به اجلاس بروکسل مي رويم، نمايندگان اتحاديه اروپا انتظار دارند، کمکهاي ماليِ سالانه‌ي انگليس به اتحاديه اروپا، دستکم منطبق با نرخ تورم، هر ساله افزايش يابد. نمايندگان مخالف کامرون گفتند، حتي اگر کاهش سهم انگليس در بودجه اتحاديه اروپا تصويب نشود، دست کم اين ميزان بايد ثابت بماند و هر ساله بالاتر نرود.

سارا فيرت افزود، جالب بود که بسياري از نمايندگان مجلس عوام انگليس، براي اولين بار به نداي مردم در حوزه هاي انتخابيه خود گوش داده و گفتند، با توجه به سياستهاي سخت رياضتي در کشور، مردم انگليس اين احساس را دارند که اصولاً منصفانه نيست که اتحاديه اروپا که مصرانه به کشورهاي اروپايي دستور کاهش کسري بودجه مي دهد، براي خودش درخواست افزايش بودجه بکند. اين شبکه به پخش تصاويري از اقشار فقير و همچنين بي‌خانمانان انگليسي که در کنار خيابانها و پارکهاي لندن مي‌خوابند، پرداخت.

گزارشگر اين شبکه در خاتمه افزود، البته لايحه مجلس عوام انگليس مبني بر کاهش بودجه اتحاديه اروپا از لحاظ حقوقي و قانوني، براي دولت کامرون تعهدآور نيست، اما فشارها را بر ديويد کامرون افزايش مي دهد و احتمالاً بر تصميمات نخست وزير انگليس در رابطه با اعطاي کمک هاي ماليِ بيشتر به اتحاديه اروپا طي اجلاسي که در اواخر اين ماه در بروکسل برگزار مي شود، تأثيرگذار خواهد بود.

برچسب ها: انگلیس ، پارلمان ، سیاست ، حزب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار