مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس گفت: از 16 مقاله ارسالی به دبیرخانه کنگره سلمان فارسی 11 مقاله فارسی، چهار مقاله عربی و یک مقاله ترکی بود.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مرکز فارس احمد همتی بوشهری  در آیین افتتاحیه کنگره بین‌المللی سلمان فارسی که در مصلی نماز جمعه شهر کازرون برگزار شد، اظهار داشت: از 74 مقاله که به طور کامل به دبیرخانه رسید 37 مقاله انتخاب و در کتاب مقالات کنگره چاپ شد.
وی افزود: از 150 چکیده مقاله ارسال شده به کنگره 61 مقاله در کتاب چکیده مقلات به زیور طبع آراسته شد.
به گفته وی، کمتر قومی در تاریخ مانند قوم ایرانی با خودآگاهی و شعور تاریخی فرهنگ‌ساز و تمدن‌ساز و در پیشبرد فرهنگ و تمدن بشری تاثیرگذار بوده است.
همتی در ادامه بیان کرد: این تاثیرگذاری و ماندگاری در عرصه فرهنگ و تمدن ناشی از روح خلاق و جستجوگر و حقیقت‌طلب ایرانیان بوده است که سلمان را دیار به دیار هدایت کرده تا کام تشنه از چشمه زلال نبوی سیراب سازد.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس ابراز داشت: سلمان فارسی نماد پیوند فرهنگ و تمدن ایرانی پیش از اسلام با فرهنگ اسلامی است و بزرگداشت صحابی بصیر و والامقام پیامبر عزیز اسلام را می‌توان پیوند بین نسل امروز جامعه ایران با مفاخر و مظاهر فرهنگی و تمدنی گذشته و کوشش در راستای تقویت فکری جهان اسلام دانست.
نماینده مردم کازرون نیز در این مراسم بیان کرد: طریقت سلمان طریقت آل محمد (ص) و علی (ع) بوده و طریقتی جز آن رو به گمراهی و افتادن به دام شیطان است.
شاهین محمدصادقی افزود: سلمان در اقیانوس اسرار نبوی و دریای علم و حلم علوی چنان غوطه‌ور شده بود که حضرت رسول (ص) در شان او فرمود سلمان گنجی بی‌نقصان و دریایی بی‌کران است.
وی اضافه کرد: افق پرواز روح بلند سلمان را آسمان دین گنجایش نداشت تا اینکه خاتم انبیا فرمود سلمان از اهل بیت ما است.
به گفته وی، پا نهادن در جای پای سلمان در ابعاد مختلف زندگی وظیفه امروز ما است آن‌گونه که سلمان خود پا بر جای پای مولا و مقتدای خویش علی‌ابن ابی‌طالب نهاده بود.
وی تصریح کرد: باید مانند سلمان از کار خویش فارغ و به یاد یار مشغول باشیم.
در ادامه این مراسم آیت‌الله سیدهاشم حسینی بوشهری رئیس حوزه‌های کشور پیام آیت‌الله ناصر مکارم شیرازی به کنگره را قرائت کرد./س

برچسب ها: مقاله ، سلمان ، فارسی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.