"تذهيب مدرن" با رنگ هاي متنوع و اشكال متفاوت ابداع شده است.

مسعود صبوري، هنرمند تذهيب كار در گفتگو با خبرنگار بخش تجسمي باشگاه خبرنگاران؛ گفت: شيوه طراحي و خلق اثر در قالب هنر سنتي تذهيب براي همه مردم و علاقمندان به هنرهاي سنتي آشنا است.
وي اظهار داشت: در حقيقت تذهيب به صورت سنتي به كار برده مي شود و تغييري در آن داده نشده است.
وي در ادامه خاطر نشان كرد: با توجه به تكراري كه در بسياري از هنرها به ويژه هنر سنتي تذهيب ايجاد شده است بسياري از هنرمندان جوان ديگر تمايلي به فراگيري اين هنر تجسمي را ندارد.

*آشتي جوانان با هنرهاي سنتي

وي ادامه داد: بايد بستري براي تذهيب بيشتر جوانان در جهت روي آوردن به هنرهاي سنتي فراهم شود كه البته يكي از بستر سازي‌هاي بسيار مهم  در اين زمينه ايجاد نوآوري و تفسير بيشتر در شيوه هاي سنتي هنرها است.
اين هنرمند تذهيب كار گفت: به تازگي شيوه اي جديد در هنر سنتي تذهيب ابداع كرده ايم كه در اين شيوه با عنوان تذهيب مدرن از قوس هاي ويژه اي با تركيب هنر سنتي تذهيب استفاده شده  كه نقوش تازه و متفاوتي را ايجاد كرده و جذابيت بيشتري دارد زيرا در عين استفاده از ساختار هنر سنتي تذهيب، از مدرنيته نيز استفاده شده است.
وي در ادامه گفت: ابداع اين شيوه باعث شده كه كمي از تكرار جلوگيري كنيم و در كنار تذهيب سبك جديدي با عنوان تذهيب مدرن را ايجاد كنيم.
صبوري در ادامه گفت: خارج شدن از شيوه هاي تكراري در هنرهاي سنتي باعث احيا دوباره اين هنرها خواهد شد.
وي درباره استفاده از رنگ در تذهيب مدرن نيز گفت: در تذهيب مدرن از رنگ هاي بيشتري استفاده شده در حالي كه در تذهيب سنتي، آثار بيشتر در رنگ هاي طلايي و زرد خلاصه مي شوند و در حقيقت با محدوديت رنگ در تذهيب سنتي روبرو هستيم.
وي گفت: آثاري كه در قالب نمايشگاه تذهيب مدرن ارائه شده است تا يازدهم آبان ادامه خواهد داشت./ص

برچسب ها: تذهیب ، تجسمی ، مدرن ، اشکال
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار