عضو جبهه پیروان خط امام و رهبری گفت: نقش احزاب در معرفي و حمايت از نامزدهاي انتخاباتي بسيار موثر است و موجب شور و اشتياق در فضاي انتخابات مي‌شود، اگر يک حزب از برنامه و تئوري قابل ارائه برخوردار نباشد کارايي مطلوبي نخواهد داشت.

سيدکمال سجادي در گفتگو با خبرنگار احزاب باشگاه خبرنگاران، نقش احزاب در جامعه را مهم دانست و افزود: يکي از فاکتورهاي مهم مردم‌سالاري، فعاليت احزاب در جامعه است.

دبيرکل جامعه اسلامي کارمندان با بيان اين‌که کارکرد حزب همچنان در ايران نهادينه نشده است، تصريح کرد: باوجود اينکه مردم براي عضويت در احزاب استقبال زيادي نمي‌کنند، اما در انتخابات مختلف شاهد بوديم که به فهرست‌هايي که از سوي جبهه‌ها و احزاب ارائه مي‌شود توجه مي‌کنند.

وي افزود: نقش احزاب در معرفي و حمايت از نامزدهاي انتخاباتي بسيار موثر است و موجب شور و اشتياق در فضاي انتخابات مي‌شود.

سجادي با  ذکر اين مطلب که وجود احزاب در جامعه لازم و ضروري است، اظهار داشت: حذف احزاب از عرصه انتخابات، فضايي بي روح و  به دور از هيجان انتخاباتي را رقم مي‌زند، لذا براي فعاليت مردم‌سالارانه وجود احزاب ضروري است.

عضو جبهه پیروان خط امام و رهبری در تشريح دليل بي‌اعتمادي مردم نسبت به احزاب گفت: به دليل عملکرد نامطلوب برخي از احزاب چپ‌گرا مانند حزب توده که به دنبال نفاق و مقابله با دين و نظام برآمده و به دنبال قدرت طلبي و قبيله گرايي بودند؛ به طور طبيعي بي‌اعتمادي نسبت به احزاب در جامعه به وجود آمد.

وي با اشاره به حزب جمهوري اسلامي که مورد تأييد امام خميني(ره) واقع شد، افزود: احزابي مثل حزب جمهوري اسلامي، خدمات بسياري را به انقلاب اسلامي عرضه کردند که موجب بسيج مردم، تقويت انقلاب و پيروي راه رهبری نظام، به خصوص کادرسازي براي انقلاب اسلامي شد، که با گذشت چند دهه همچنان از ذخيره‌هاي عملکرد آن و نيروهايي که تربيت کرد، بهره‌منديم.

سجادي با بيان اين‌که  مشي حزب جمهوري اسلامي نمونه و الگوي يک کار حزبي موفق است، خاطرنشان کرد: احزاب با داشتن و ارائه برنامه براي همه سطوح از قبيل فرهنگي، سياسي، اقتصادي مي‌توانند پايگاهي در بين مردم داشته باشند.

وي در رابطه با جايگاه احزاب موجود در بين مردم گفت: کارکرد احزاب در انتخابات، مناسب است و مردم به احزابي که در ذيل محکمات جمهوري اسلامي در داخل نظام فعاليت دارند توجه و اعتماد مي‌کنند، البته احزاب بايد نقش و کارکرد بهتري را در عرصه‌هاي سياسي ايفا کنند.

عضو جبهه پیروان خط امام و رهبری با اشاره به دليل کم رنگ شدن اثرگذاري احزاب در جامعه، بيان داشت: به دليل اينکه دست اندرکاران احزاب، مشغول فعاليت‌هاي کاري گوناگون هستند و در حاشيه به کار حزبي مي‌پردازند، موجب کم‌رنگ شدن نقش اصلي و اساسي آنها  در بطن اجتماع مي‌شود.

وي در ادامه افزود: از ديگر موارد ضعف کارکرد احزاب مي‌توان نداشتن برنامه براي اداره کشور را نام برد، لذا نهايت کار يک حزب به دست گرفتن مسئوليت در يک نهاد دولتي است. اگر احزاب، برنامه‌اي براي اداره امور و اجراي مسؤليت نداشته باشند، کارايي لازم را نخواهند داشت.

دبيرکل جامعه اسلامي کارمندان با تأکيد بر اين‌که يک حزب بايد به توليد انديشه سياسي بپردازد، خاطرنشان کرد: حزب براي اينکه بتواند مؤثر واقع شود بايد در مقاطع زماني و رويدادهاي موضوعي متفاوت، نظريه ارائه دهد تا مورد اقبال مردم  واقع شود.

انتهاي پيام/ش3
برچسب ها: جایگاه ، احزاب ، حزب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار