مدیرعامل شرکت بهره برداری قطارشهری مشهد گفت: با وجود گذشت بیش از هفت ماه از ابتدای سال هنوز یک ریال اعتبار هم به منظور احداث خط دو قطار شهری مشهد اختصاص نیافته است

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران  مشهد   ، مسعود بیژنی در جریان بازدید نمایندگان مردم مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی از روند توسعه خط یک و فرآیند احداث خط دو قطارشهری با بیان این مطلب افزود: در صورت تامین اعتبارات مورد نیاز در احداث خط دو پیش بینی می شود سرفاصله زمانی ورود قطار به ایستگاه به سه دقیقه یا کمتر کاهش یابد.

مدیرعامل شرکت بهره برداری قطارشهری مشهد با اشاره به عقب ماندگی 10 درصدی در روند توسعه خط یک قطار شهری اظهار کرد: در این بخش نیز منتظر دریافت 100 میلیارد تومان اعتبار هستیم که تاکنون محقق نشده است.

وی با اشاره به اینکه در سال 89 قرار بود دولت 137 میلیارد تومان اعتبار به منظور احداث قطار شهری مشهد اختصاص دهد، افزود: از این مبلغ تنها 67 درصد پرداخت شد ضمن اینکه در سال 91 نیز قرار بود دولت 130 میلیارد تومان اعتبار بدین منظور اختصاص دهد که تا کنون یک ریال نیز نتوانستیم از دولت دریافت کنیم.

وی ادامه داد: از سال 78 تا 84 قرار بود دولت سهم 94 درصد در بحث احداث قطار شهری اعتبار اختصاص دهد همچنین از سال 85 تا 91 دولت 61 درصد اعتبار بدین منظور در نظر گرفته است که به طور میانگین این میزان به 59 درصد می رسد. سهم شهرداری نیز در این بین 41 درصد است که با وجود مشکلات نقدینگی سهم خود را پرداخت کرده است.

بیژنی با بیان اینکه دولت برای شهر مشهد 132 میلیارد تومان اعتبار در نظر گرفته است، ادامه داد: به دلیل عدم دریافت این اعتبار عقب ماندگی بسیاری از برنامه زمانبندی اجرایی داریم و اگر فرآیند انجام کار متوقف شود، راه اندازی و استارت مجدد آن با مشکلات بسیاری مواجه می شود.

وی موضوع درخواست تضمین از سوی بانک ها به منظور فروش اوراق مشارکت در خط دو قطارشهری را یکی دیگر از مشکلات فراروی این پروژه عنوان کرد و گفت: مصوبه شورای شهر را در این رابطه اخذ کردیم و قول دادند 500 میلیارد تومان مجوز فروش اوراق مشارکت دریافت کنیم اما بانک مرکزی محدودیت هایی را ایجادکرده است.

مدیرعامل شرکت بهره برداری قطار شهری تصریح کرد: خواستار آن هستیم تا دولت با تضمین صددرصدی بحث بازپرداخت از سوی شهرداری این نهاد را در فروش اوراق مشارکت یاری کند همچنین دولت در بحث یارانه بلیت نیز کمک 100 میلیارد تومانی را جامه عمل بپوشاند./س 

برچسب ها: اعتبار ، احداث ، قطار ، شهری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.