مدیرکل دامپزشکی استان کرمان گفت: در روز عید قربان 251 کیلوگرم گوشت و 413 قطعه آلایش خوراکی غیرقابل مصرف و ناسالم از چرخه توزیع به عنوان گوشت قربانی و مصرف در سطح جامعه حذف شد.

غلامرضا زیدآبادی در گفتگو با خبرنگارباشگاه خبرنگارانِ کرمانِ با اعلام این خبر افزود: در روز عید سعید قربان برای اطمینان از سلامت دام‌ها ی قربانی تعداد 10هزار و 863 راس دام زنده مطابق ضوابط و مقررات با نظارت بهداشتی قبل و بعد از کشتار قرار گرفتند.

وی اظهار داشت: 81 اکیپ ثابت و سیار دامپزشکی در تمام شهرستان‌ها استان به صورت فعال اقدام به بازرسی و نظارت‌های مربوطه در عید قربان کردند.

مدیرکل دامپزشکی استان کرمان خاطرنشان کرد: همچنین 2 هزار و 565 مورد لاشه دام قربانی در این روز مورد بازرسی قرار گرفتند.

زیدآبادی گفت: در روز عید قربان با انجام نظارت‌های بهداشتی 251 کیلوگرم گوشت و 413 قطعه آلایش خوراکی «مانند کبد، ریه و کلیه» غیر قابل مصرف و ناسالم از چرخه توزیع به عنوان گوشت قربانی و مصرف در سطح جامعه حذف شد.

وی ضبط این مقدار گوشت ناسالم را گام مهمی در راستای تامین امنیت غذایی و پیشگیری از بیماری‌های مشترک در استان کرمان دانست و اعلام کرد: در ایام بازگشت حجاج نیز شاهد تمایل افراد به کشتار دام جلوی کاروان‌ها و در معابر هستیم که این امر یکی از اقدامات خطرساز برای بهداشت فرد و جامعه است.

مدیرکل دامپزشکی استان کرمان بروز بیماری‌های مشترک را مهم‌ترین خطر ذبح دام در معابر دانست و تصریح کرد: از مردم شریف استان کرمان درخواست داریم، دام‌های قربانی خود را فقط در کشتارگاه ذبح کنند.

وی با اشاره به احتمال بروز بیماری‌های مشترک هنگام ذبح دام توسط افراد عادی و خارج از کشتارگاه اظهار داشت: فرهنگ‌سازی نخستین گام در راستای مبارزه و پیشگیری از بیماری‌های مشترک است./ع

برچسب ها: گوشت ، ناسالم ، حذف
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.