براي نخستین بار در مجتمع نفتي ابوذر، نشان‌دهنده سطح مايع مگنتي جهت نمايش و ارسال سيگنال به اتاق كنترل مورد استفاده قرار گرفت.

به گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران ، يزدان‌پناه؛ مسئول كنترل و ابزار دقيق مجتمع نفتي ابوذر در اين زمينه گفت: اين دستگاه بر اساس قوانين نيروي فشار مايعات و خاصيت جذب و دفع قطب‌هاي غيرهمنام و همنام آهن‌ربا طراحي شده است.

وی تصریح کرد: بدنه نشان‌دهنده سطح‌، لوله‌اي استوانه‌اي شكل است كه از مسيرهاي ورودي بالايي و پاييني بر روي مخازن نصب مي‌شود‌؛ مايع دروني مخزن از طريق ورودي‌هاي پاييني و يا پاييني و بالايي به طور همزمان به داخل لوله استوانه‌اي هدايت شده و توپي داراي آهن‌رباي دائمي را شناور مي‌سازد.

يزدان پناه افزود: با تغيير سطح مايع، شناور به حركت در آمده و با روبروي هم قرار گرفتن آهن‌رباي توپي و فلپ‌ها و تغيير رنگ فلپ‌ها، سطح مايع درون مخزن نشان داده مي‌شود .

وي با بيان اينكه بوسيله لول ترانسميتر كه بر روي اين دستگاه نصب مي‌شود مي‌توان سيگنال آنالوگ خروجي آن را در اتاق كنترل استفاده كرد، گفت: اين نشان‌دهنده ساخت يك شركت داخلي است و در مقايسه با نمونه خارجي داراي قيمت پايين‌تر و خدمات پس از فروش مناسب‌تر است.
گفتني است اين مدل نشان‌دهنده، نيازي به انجام تعميرات نداشته و نسبت به مدل‌هاي ديگر خرابي كمتري دارد./ر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار