مسلمانان میانمار دوباره در حال به آتش کشیدن و سوختن هستند، مردمانی که به جرم مسلمان بودن در آتش بوداییانی که بت می پرستند می سوزند.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران، این روزها خبر کشتار مسلمان میانمار در عرصه رسانه  ها شنیده و دیده می شود، ولی مسلمانان جهان در خواب ناز خود هستند، مسلمانانی که برای توهین به پیامبرشان جهان را تکان دادند، اما این بار سکوت اختیار کرده و خود را پنهان می کنند.

کشور برمه یا میانمار فعلی در جنوب شرقی قاره آسیا واقع شده است و از شمال با چین، جنوب با خلیج بنگال و تایلند و از شرق با چین و جمهوری لائوس و تایلند و از غرب خیلج بنگال و بنگلادش محصور شده است.

در سال 1824 برمه توسط بریتانیا اشغال و ضمیمه حکومت هند، مستعمره بریتانیا شد. در سال 1937 بریتانیا برمه را به همراه منطقه "آراکان" مستعمره ای جدا از حکومت هند خواند و آن را برمه بریتانیا نام نهاد. تا اینکه در سال 1948 بریتانیا اجازه داد تا برمه استقلال یابد و از آن زمان به میانمار تغییر نام یافت.

میانمار دارای 55 میلیون نفر جمعیت است که حدود یک میلیون نفر از آنها را مسلمانان روهینگا تشکیل می‌دهند.

از ماه می سال جاری تا کنون و از زمان آغاز درگیری‌ها درغرب میانمار، بودایی‌ها با حمله به مناطق مسلمان‌نشین ، هزاران هزار منزل مسکونی متعلق به مسلمانان را به آتش کشیده اند و بیش از صدها هزار نفر راسوخته، آواره و بی خانمان کرده اند که وضعیت آوارگان سرگردان در مرز با بنگلادش به مراتب بدتر است.

مسلمانان میانمار که به "روهینگیا" معروف هستند در شمال ایالت راخین در غرب میانمار متمرکز می باشند. دولت میانمار این اقلیت را به رسمیت نمی شناسد و آنها را مهاجران غیرقانونی می داند.

"تین سین"، رئیس‌جمهور نظامی میانمار جمعیت 800 هزار نفری مسلمان روهینگیا در این کشور را قومیتی خارجی معرفی کرده و گفته است که مسلمانان یا باید در اردوگاه‌های آوارگان متمرکز شده یا اینکه اخراج شوند. گفته می شود دهها هزار نفر از مسلمانان بی دفاع از آغاز ناآرامی های فرقه ای در میانمار به دست افراطیون بودایی به قتل رسیده اند و دهها هزار تن دیگر مجبور به ترک وطن شده و به کشورهای مجاور از جمله بنگلادش پناه برده اند.

برخی کشورها به‌صورت جدی بر اساس تنازع برای بقا و حکومت در جوامع فعالیت می‌کنند. جامعه پویا و سرزنده جامعه‌ای است که برنامه‌های خیرخواهانه و کمک به هم‌نوع در آن فعال باشد و تعاون و بقا اساس زندگی جامعه بشری است.

در این بین کشوری مانند عربستان، که خود را ام القرای تمدن اسلامی می داند، سکوت اختیار می کند، تا کشتار مسلمانان را به فراموشی بسپارد، عربستانی که برای فیلم توهین به پیامبر اسلام هم سکوت محض اختیار کرد و حکومت نظامی در این کشور اعلام نمود.

مسلمانان کجایید، چرا سکوت اختیار کرده اید، برادران دینیتان را در میانمار به آتش کشیده اند، همانند قرآن سوزی، همانند توهین به پیامبر، و خیلی از مواردی دیگر.

در آیات و روایات دین اسلام ترویج و تشویق در مورد کمک به هم نوع بسیار سفارش شده و فعالیت سازمان خیریه آبشار عاطفه‌ها که در ارتباط با خدمت به بندگان خدا، انسان‌های محروم و مستضعفان است که قابل قدردانی است.

دولت میانمار به صورت رسمی دستور داده است که مسلمانان دیگر حق بنا کردن مساجد جدید یا ترمیم مساجد قدیمی را ندارند. همین مصوبه کافی بود تا افراطیون بودایی و هندی نزدیک به 72 مسجد را ویران کنند. خشونت‌ها به دنبال حمله به یک اتوبوس حامل مسلمانان در استان راخین کلید خورد و ‍پس از آن از ابتدای فوریه گروه‌های افراطی بودایی، با حمایت و همراهی پلیس و ارتش دست به کشتار گسترده و آتش زدن دهکده ها و مساجد و فراری دادن مسلمانان زدند. دولت میانمار در اقدامی هماهنگ از ورود گروه های امدادی و رسانه های بین المللی به این منطقه جلوگیری کرد و در سکوت مجامع بین المللی نسل کشی گسترده آغاز شد.

مسلمانی که برادر خود را در حال سوزاندن می بیند نباید سکوت کند، این جنایت ها با سکوت خبری و بی تفاوتی جامعه جهانی قطعا تداوم خواهد یافت و وظیفه هر انسان به طور عام و هر مسلمان به طور خاص این است که صدای مظلومیت مسلمانان قتل عام شده و در شرف قتل عام میانمار را به گوش جهان برساند.

زندگی در جامعه اسلامی بر اساس تعاون و کمک به یکدیگر است که در پی آن آسایش و امنیت ایجاد می‌شود، اما غربی‌ها امروز بر اساس تنازع در بقا به سر می‌برند و اختلاف و نزاع شان برای قدرت و مقام است که با کشتار انسان‌های بی دفاع و مظلوم بدنبال رسیدن به اهدافشان هستند.
 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار