بیش از 50 درصد فعالیت های سازمان نهضت سوادآموزی وزارت آموزش و پرورش در خصوص آموزش فراگیران و سوادآموزی به بخش آموزش فراگیران و سوادآموزی به بخش غیردولتی واگذار شده است.

به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران به نقل از مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش علی باقرزاده افزود: سازمان نهضت سوادآموزی آمادگی دارد به هر یک از هموطنانی که یک بی سواد زیر 50 سال را که در مرکز آمار به عنوان بی سواد ثبت شده است تحت آموزش قرار دهد مبلغ 4 میلیون ریال به عنوان اجرت آموزش پرداخت می کند .
وی افزود:‌ از ابتدای سال جاری نیز سازمان نهضت سوادآموزی در سراسر کشور بیش از 255 هزار نفر از بی سوادان را تحت آموزش قرار داد و با توجه به روند برنامه های اجرایی تا پایان سال این تعداد افزایش خواهد یافت.
باقرزاده اضافه کرد: مهم ترین اقدام سازمان نهضت سوادآموزی جذب نیروی انسانی در بخش آموزش بود که با حمایت های ویژه آموزش و پرورش بیش از 22 هزار نفر نیروهای آموزشی این سازمان استخدام شدند و هم اکنون 3 هزار نفر به صورت قرارداد کار معین در بخش آموزش در نهضت سوادآموزی ادارات کل آموزش و پرورش استان های کشور مشغول به فعالیت هستند.
وی افزود:‌ طرح ساماندهی 15 هزار و 720 نفر از آموزشیاران سراسر کشور نیز اجرایی شده است که از این تعداد بیش از 10 هزار نفر کلاس های لازم تعلیم التعلیم دارند./ف
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.