اختلالات خواب یک بیماری شایع با علائمی شبیه به خستگی، خواب آلودگی، بد خوابیدن است که بیش از 10 درصد جمعیت کشور را به خود درگیر کرده است.

دکتر صادق نیت فلو شیب اختلالات خواب در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران گفت: اختلالات خواب یک بیماری شایع و حتی ناشناخته است به گونه ای که بسیاری از افراد جامعه از ابتلای خود به این بیماری مطلع نیستند و درگیر عوارض ناشی از آن می باشند.

صادق نیت اظهار داشت: اختلالات خواب شامل طیف گسترده ای از علائم شامل، سرگیجه، بدن خوابیدن ، از خواب پریدن های ناگهانی، دیر به خواب رفتن بی خوابی های مزمن و بی حالی و خواب‌ آلودگی در طول روز می باشد.

وی با بیان این که خروپوف یکی از علائم شایع ابتلا به اختلالات خواب است خاطر نشان  کرد: بیش از ده درصد جمعیت کشور یعنی حدود 7 میلیون نفر مبتلا به این عارضه هستند اما کمتر از این بیماری اطلاع دارند.

وی افزود: درمان های دارویی، درمان های طب فیزیک و درمان های مخصوص در کلینیک های خواب از جمله روش های موثر درمانی در پیرامون این بیماری است.

وی خاطر نشان کرد: این بیماری تمام گروه های سنی را شامل می شود و فرد و گروه سنی خاصی مربوط نمی شود لذا شاید بتوان این بیماری را در تمام جوامع به خصوص جوامع امروزی برای همه افراد مشاهده کرد./ع2
برچسب ها: خواب ، اختلال ، بیماری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار