یک حقوقدان گفت: جعل اسناد و مدارک موجب سلب اعتماد عمومى و اخلال در نظام اقتصادی کشور مي‌شود که یکی از عوامل مهم بروز مشكلات اجتماعی به شمار می‌رود.

جمشيد نور شرق در گفتگو با خبرنگار حقوقی قضایی باشگاه خبرنگاران، با بیان اینکه در کشور روند پیشگیری و مقابله با جعل رو به رشد است، اظهار داشت: بحث دیگر جعل در سیستم‌های نرم‌افزاری است که در فضای سایبری جعل مجازی صورت می‌گیرد و جابجایی انواع سند، سند ‌سازی، دسترسی به اطلاعات شخصی یا سازمانی و جابجایی پول از دیگر موارد در این زمینه است.

وی کنترل و نظارت را اقدام بعدی در پیشگیری از جعل اسناد عنوان و تاکید کرد: انتظار می‌رود حفاظت فیزیکی از اوراق خام و اوراق هویتی افزایش یابد که در این رابطه صدور اوراق هویتی جعلی می‌تواند تبعات امنیتی و مالی سنگین داشته  باشد.

نورشرق به توسعه شبکه ارتباطات و مبادلات داخلی و بین‌المللی، ضرورت سرعت و سهولت در انجام قراردادها و معاملات و حفظ اعتبار اسناد و نقش حیاتی آنها در تمام شئون زندگی انسان‌ها اشاره و ادامه داد: شایسته است مسئولان ذی‌ربط با تدوین ضوابط و مقررات خاصی اطمینان و امنیت خاطر اشخاص، شرکت‌ها و سازمان‌ها را فراهم سازند.

وي در ادامه افزود: جعل اسناد و مدارک را موجب سلب اعتماد عمومى و اخلال در نظام اقتصادی کشور مي‌شود که یکی از عوامل مهم بروز مشكلات اجتماعي به شمار می‌رود. 

اين وکیل پایه یک دادگستری خاطرنشان کرد: همه ادارات، نهادها و سازمان‌ها بايد در راستاي مبارزه با جعل اسناد همسو و هماهنگ حركت كنند تا اين پديده زشت از فضاي جامعه محو شود.

انتهاي پيام/پ3


برچسب ها: مقابله ، جرم ، حقوق ، جرایم
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار