معاون مبارزه با جعل و کلاهبرداری گفت: در حوزه ی جعل اسناد 6 هزار جاعل دستگیر که 4 هزار و 800 نفر از آنان به زندان انتقال داده شدند و در حوزه ی کلاهبرداری 9 هزار و 700 پرونده مورد بررسی قرار گرفت .

به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران سرهنگ امیدی ظهر امروز در جمع خبرنگاران افزود: در حوزه ی جعل 77 درصد از پرونده ها منجر به شناسایی و دستگیری جاعلین شده و به مقامات و مراجع قضایی ارجاع داده و به زندان روانه شدند و از حدود 6 هزار و 500 پرونده در راستای جعل تنها 8 درصد از تلاش پلیس برای شناسایی جاعلان بر نتیجه مانده است.

و در این راستا حدود 22 هزار و 500 برگ مهر و دیگر موارد جعلی کشف و ضبط شده که بیشترین آنها مربوط به جعل اوراق بانکی و کمترین آنها مربوط به جعل مدارک تحصیلی بوده است.

وی با اشاره به عملکرد پلیس در راستای مبارزه با کلاهبرداری اذعان داشت: از 9 هزار و 700 پرونده بررسی شده از سوی پلیس 6 هزار نفر دستگیر و حدود 3 هزار و 800 نفر به زندان روانه شدند و الباقی رضایت شاکیان را جلب کردند و بیشترین موارد کلاهبرداری در خرید و فروش ملک و کمترین آن در خرید و فروش تلفن همراه بوده و نسبت به سال گذشته 3 درصد افزایش میزان کشف در این حوزه را شاهد بوده ایم.

* رسیدگی به شکایات پرونده 500 دفتر هرمی

سرهنگ امیدی با اشاره به رسیدگی به 500 فقره شکایات از سوی مردمان که موجب دستگیری هزار مظنون به فعالیت های هرمی که به زندان روانه شدند و همچنین 31 دفتر نیز پلمپ که بیشترین این دفترها در استان البرز صورت گرفته بود خبر داد.

وی در ادامه با خرسندی تمام با اشاره به انهدام شرکت گاوانت افزود: با تلاش و همکاری پلیس آگاهی اصفهان 22 نفر از اعضای اصلی این شرکت در طی دو عملیات مشترک دستگیر شدند که موجب انهدام این شرکت 83 هزار نفری گشت.

سرهنگ امیدی در پایان به عملکرد صحیح در صدور کارت و مدارک خاطر نشان کرد: خوشبختانه امروز صدور کارتها و مدارک شکل جدیدی به خود گرفته است که می توان به جرأت از غیر قابل جعل آنان به مردم خبر داد که نمونه ی بارز آن به تعویض شناسنامه های جدید با شناسنامه های قدیم و صدور کارت های هوشمند در خصوص اخذ کواهینامه، پایان خدمت و گذرنامه اشاره کرد و امیدواریم هموطنان در راستای کلاهبرداری آگاهی و حمایت خود را نسبت به عملکردشان با دیگران بالا ببرند تا شاهد کاهش هر چه کمتر کلاهبرداری در کشورمان باشیم./ل

برچسب ها: جاعلان ، پلیس ، کلاهبرداری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار