مجلس قانونگذاري فلسطين در مقر خود در شهر غزه اعضاي هفدهمين کاروان از سلسله کاروان هاي "کيلومترها لبخند" را به حضور پذيرفت.

به گزارش سرويس بين‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل ازشبکه الاقصي ؛ اين کاروان متشکل از نمايندگاني از دهها کشور عربي، اسلامي و غربي است که در همبستگي با مردم غزه به اين منطقه رفته اند.

 هفدهمين کاروان کيلومترها لبخند مهماني گرانقدر براي غزه است که در روز عيد براي ديدار با آنها و حمايت از پايداري آنها آمده اند. اعضاي مجلس قانونگذاري در شهر غزه با اعضاي اين کاروان، متشکل از نمايندگاني از کشورهاي مختلف عربي به رياست دکتر عصام يوسف،  ديدار کردند. در مراسم ديدار با اين کاروان دکتر احمد بحر نايب رئيس اول مجلس قانونگذاري و تعدادي از نمايندگان اين مجلس حضور داشتند. احمد بحر به کاروانهاي همبستگي که براي پشتيباني از مردم فلسطين و محاصره شدگان در نوار غزه مي آيند خوشامد گفت و از ديدار آنها در عيد سعيد قربان تجليل کرد.

احمد بحر گفت: از طرف خود و ساير برادران در مجلس قانونگذاري و برادرم دکتر عزيز الدويک رئيس مجلس و از طرف مردم فلسطيين به شما صميمانه خوشامد مي گويم. به شما که در مسير ياري مردم فلسطين و تشويق آنان به مقاومت و شکستن محاصره سياسي، اقتصادي و اجتماعي غزه گام برداشته ايد خوشامد مي گويم. اعضاي محترم هفدهمين کاروان کيلومترها لبخند! خوش آمديد.

 برخي از روساي اين هيئت درباره نقش کشورشان در پشتيباني و حمايت از مسئله فلسطين سخن گفتند و بر حمايت قاطع خود از مردم فلسطين تا برطرف شدن محاصره غزه تاکيد کردند و افزودند عزيمت کاروانها به سوي غزه براي شکستن محاصره همچنان ادامه خواهد يافت.

شيخ احمد الابراهيمي رئيس هيئت الجزايري در سخناني گفت: شما به همه جهانيان درس داديد و بر پيام معروف خودتان تاکيد کرديد که هرگز اسرائيل را به رسميت نخواهيد شناخت هرچند اکنون اين اسرائيل است که جهان را رهبري مي کند و اين مسئله را به چالش کشيديد اين در حالي است که همه مردم اين گونه به شما مي نگريستند که اين اقدام شما خودکشي سياسي است يا آن که تصميمي مبتني بر خودکشي سياسي است اما مرور زمان، حقانيت شما را اثبات کرد و زمانه چرخيد و اکنون ما همه جا به نام شما شعار مي دهيم و پرچم شما را در همه منازل، خيابانها و ميادين برمي افرازيم.

رئيس هيئت اردن هم گفت: اين عيد سعيد را به شما تبريک مي گوييم و دست شما را مي فشاريم و به شما مي گوييم ما از نخستين حاميان مسجد الاقصي هستيم و به ياري خداوند به حمايت و پشتيباني از شما ادامه خواهيم داد. ما تيرهايي در دست شما هستيم. ما در خدمت برادرانمان هستيم. ما آماده ايم به وظيفه خود عمل کنيم.

 رئيس اين کاروان در زمان دريافت نماد مسجد الاقصي فاش ساخت کاروان آينده در نخستين سالگرد انتفاضه اول در هشتم دسامبر آينده به غزه خواهد آمد. وي افزود اين کاروان با نام "مژده پيروزي به فلسطين" خواهد آمد.

گزارشگر شبکه در پايان افزود اين کاروانها يک پيام مهم را بيان مي کنند که مفهوم آن اين است که ملت هاي عربي و اسلامي و آزادگان جهان در کنار مردم فلسطين هستند و از حقوق مشروع آنها در نجات از اشغال حمايت مي کنند. همان گونه که آنها محاصره سياسي و اقتصادي وضع شده عليه غزه را شکستند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار