معاون ستاد کل نیروهای مسلح گفت: رصد تهدیدات علیه زیر ساخت‌های امنیت ملی کشور و مقاومت و مقابله هوشمندانه با آن، نقطه موفقیت پدافند غیر عامل در جمهوری اسلامی ایران است.

به گزارش حوزه دفاعي - امنيتي باشگاه خبرنگاران، سردار سید مسعود جزایری معاون امور بسیج و فرهنگ دفاعی ستاد کل نیروهای مسلح با گرامیداشت فرا رسیدن هشتم آبان‌ماه روز پدافند غیرعامل اظهار داشت: روز پدافند غیرعامل فرصت مغتنمی است تا در فضایی علمی و کارشناسانه و نگاهی واقع بینانه به تهدیدات فراروی انقلاب و میهن اسلامی به یافتن الگوهای بومی مؤثر و موفق در مقابله با خطرات و تهدیدات قابل تصور‌ علیه کشور پرداخت.

وی افزود: تعامل و هم افزایی بین حوزه‌های مسئول در عرصه دفاع عامل و دفاع غیر عامل و دست‌یابی به الگوهای بومی پیشرفته، مدرن و کارآمد در امور پدافندی، ارتقای توان بازدارندگی و عمق بخشی اقتدار ملی در عرصه های سخت و نرم برای رویارویی پیروزمندانه برابر تهدیدات از جمله اقدامات مؤثری است که مورد اهتمام جدی نیروهای مسلح و سامانه‌های پدافندی غیرعامل است.

سردار جزایری با اظهار خرسندی از اقدامات پیش برنده و رو به جلوی کشور در حوزه پدافند غیرعامل و برشماری اولویت‌ها و ضرورت‌های این عرصه تصریح کرد: رصد مستمر تهدیدات دشمن علیه جمهوری اسلامی ایران نشان می‌دهد تهدیدات سایبری علیه زیر ساخت‌های امنیت ملی کشور در راهبرد خصومت ورزی دشمنان، جایگاه و سهم ويژه‌ای یافته و ضروری است متناسب با شرایط امروز کشور مدل دفاع سایبری با مختصات بومی بعنوان یک اولویت جدی در دستور کار قرار گیرد.

معاون امور بسیج و فرهنگ دفاعی ستاد کل نیروهای مسلح با اشاره به اهمیت تعامل، هماهنگی و همکاری دستگاهها و مراجع مسئول و مؤثر در حوزه پدافند غیرعامل تصریح کرد: تشکیل قرارگاه دفاع سایبری برای اجرایی کردن سیاست‌های نظام در این زمینه یک فرصت و ظرفیت راهبردی را ایجاد خواهد کرد.

رئیس ستاد تبلیغات دفاعی کشور مرزبندی و رعایت حدود و ثغور ماموریت‌ها و وظایف سازمان‌ها و نهادهای همسو از جمله مدیریت بحران و سازمان پدافند غیرعامل در صحنه دفاع غیرعامل را امری مهم توصیف و اظهار داشت: لزوم استفاده حداکثری و بهینه از ظرفیت‌ها و توانمندیهای ملی در مواقع بحران هیچ‌گاه نباید منجر به ناهماهنگی و تزلزل اقدامات بین بخشی شود لذا هماهنگی و رعایت حدود وظایف و مسولیت‌ها مطمئناً نقاط امید دشمن را به يأس منتهی خواهد کرد.

سردار جزایری طراحی مدل‌های جدید و هوشمند دفاعی در ساختار دفاعی کشور در چارچوب الزامات و مبانی علمی و متناسب با شرایط کشور و توجه به مختصات تهدیدات دشمن را امری خردمندانه ارزیابی و تاکید کرد: وجود نخبگان و متخصصین بومی در جامعه علمی و دانشگاهی کشور پشتوانه بسیار غنی و تعیین کننده‌ای است که هم اکنون سازمان‌های متولی پدافند غیر عامل در این راستا نگاه خود را به آن معطوف کرده‌اند و ان‌شاء ا... مردم ایران در آینده نزدیک شاهد نتایج نقش آفرینی و مجاهدت آنان در این زمینه خواهند بود.

معاون ستاد کل نیروهای مسلح با تقدیر از اقدامات و برنامه‌های سازمان پدافند غیر عامل کشور در راستای نهادینه سازی فرهنگ دفاع غیر عامل کشور و فعال کردن قرارگاههای چندگانه خاطر نشان کرد: توسعه امن و پایداری بومی بعنوان یک نیاز دائمی و حیاتی موضوعی است که باید حیطه آن همه پروژه های ملی را در برگیرد.

سردار جزایری در پایان برگزاری همایش گرامیداشت روز پدافند غیر عامل را گامی مثبت و تاثیرگذار در راستای تحقق منویات و فرامین مقام معظم رهبری و فرمانده کل قوا در زمینه ساماندهی و روز آمدسازی سامانه دفاع غیر عامل کشور دانست و گفت: دشمنان ملت ایران بويژه آمریکا و رژيم صهیونیستی و حامیان پروژه تحریم و تهدید باید بدانند جمهوری اسلامی به برکت الطاف الهی و پشتوانه مردمی خود و برخورداری از منابع انسانی قوی بويژه جوانانی متعهد، خود اتکاء، هوشمند و ورزیده و با انگیزه تهدید‌ها را به فرصتی برای ارتقای بازدارندگی و پایداری‌ها و نیز شکوفایی، پیشرفت و عبور افتخار آمیز از موانع و گردنه‌های صعب العبور تاریخی قرار داده است.

انتهاي پيام/ش3
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار