مقامات ليبيايي اعلام کردند از ورود هزاران تن از ساکنان شهر بني وليد که به دنبال درگيري هاي اخير مجبور شدند خانه و کاشانه خود را ترک کنند تا زمان برقراري امنيت کامل در اين شهر جلوگيري خواهند کرد.

به گزارش سرويس بين‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاري رويترز ؛‌ شبه نظاميان وابسته به وزارت دفاع ليبي روز چهارشنبه کنترل شهر بني وليد را که از پايگاه هاي اصلي طرفداران معمر قذافي ديکتاتور سابق ليبي محسوب مي شود در دست گرفتند.

بروز خشونت و درگيري در اين شهر باعث شد هزاران نفر از مردم اين شهر هفتاد هزار نفري خانه هاي خود را ترک کنند و به مناطق اطراف پناه ببرند.

مقامات ليبي و نيروهاي امنيتي اين کشور به بهانه برقراري امنيت و تعميرات اساسي در بخش آب، برق و مخابرات اين شهر از ورود مردمي که قصد دارند وارد اين شهر شوند جلوگيري مي کنند.

علي الشيخي سخنگوي ارتش گفت‌: ما به دنبال کسب اطمينان از اين امر هستيم که هيچ نشانه اي عمليات نظامي در اين شهر باقي نماند. انتظار مي رود ظرف سه روز آينده ساکنان شهر بني وليد قادر باشند به خانه هاي خود بازگردند.

درگيري هاي اخير ميان طرفداران و مخالفان قذافي در شهر بني وليد نشان دهنده ظرف دولت مرکزي ليبي در ايجاد آشتي ميان گروه هاي شبه نظامي مختلفي است که در سرنگوني قذافي نقش داشتند.

برچسب ها: لیبی ، بنی ولید ، ورود
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار