معاون معدني وزير صنعت معدن و تجارت گفت: توسعه بخش معدن با تقويت ساختتار حاکميتي معدن و واگذاري هرچه بيشتر کارهاي اجرايي به بخش خصوصي تحقق مي يابد.

به گزارش خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران، وجيه اله جعفري امروز در مراسم اختتاميه کنگره بين المللي معدن اظهار داشت لزوم توسعه معدن وصنايع معدني بارها مطرح شده و براي تحقق اين امر تلاش مي شود که ساختار حاکميتي اين بخش تقويت وزمينه حضور بخش خصوصي در فعاليتهاي معدني پررنگ تر شود.
 
وي ادامه داد: همچنين در اين راستا سعي شده فضاي بخش تخصصي در حوزه معدن تقويت شود و سازمان نظام مهندسي معدن نيز به همين منظور در تمامي استانهاي کشور تأسيس شده.
 
جعفري تصريح کرد: اما آنچه که معلوم است اين سامانه تا به امروز نتوانسته فضاي تخصصي کاملي در حوزه معدن ايجاد کند و انتظار ما از اين بخش اين است که حوزه نظام مهندسي يکي محورهاي مهم کنگره هاي بعدي معدني قرار گيرد.
 
وي افزود: ارتباط صنعت و دانشگاه مي تواند از حوزه هاي تحخصصي هم چون نظام مهندسي معدن شروع شده و توسعه يابد
 
معاون معدني وزير صنعت اظهار داشت: نکته بعدي در تحقق توسعه معدني کمک به توسعه تدوين زوابط و معيارهايي است که بايد در فعاليتهاي معدني رعايت شود.
 
وي در خصوص استراتژي معدن گفت: تکميل نهايي اين استراتژي مي تواند به تسريع امور و حرکت کند فعاليت کشور کمک کند که اين امر به طور جدي پيگيري مي شود ./عب
 
جعفري در خصوص بازسازي و احياي معادن گفت: همين اکنون در اين حوزه بخش متخصص آمائه کار و هم ضوابط و معيارها فراهم است و ابتدا بايد در نقطه شروع فعاليت هاي معدني يعني اکتشاف اقدامات اجرايي صورت گيرد.
 
وي ادامه داد: اگر بخش اکتشاف به صورت علمي وتخصصي پيش رود مجموعه فعاليت هاي ديگر معدني نيز به دنبال آن هدايت خواهد شد./عب

برچسب ها: معدن ، صنعت ، جعفری ، حاکمیتی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار